Direktlänk till inlägg 7 februari 2010

En härlig och intensiv söndag!

Av Gitte - 7 februari 2010 22:46

Gick nyss upp. Eller tja, det är mer än 14 timmar sedan, men det känns som om det var nyss för hela dagen har bara rusat iväg.

Tog det lite lugnt på förmiddagen, sneglade på nätet och framförallt läste ikapp på såväl facebook, tidningar samt flashback ang det läskiga försvinnandet av en artonårig pojke natten mellan torsdag och fredag i Varberg. David Birgersson, hoppas intensivt på att någon har någon (helst god) nyhet att komma med. Ser nu ikväll att familjens uppmaning att inte tala med medier tydligen har avhållt personer från att tala med polisen och tja, det spekuleras villt på sina håll som alltid när sådant här händer. Det blir så nära så nära när det händer på några mils avstånd men jag inser ju samtidigt att det har förekommit flera försvinnanden av unga pojkar/män, under en tid, senast för så kort tid som för två och en halv månad sedan, då i halmstad. Det är verkligen otäckt! Mina tankar går till pojkens föräldrar, och självfallet till pojken med och alla deras nära och kära! Jag hoppas såå mycket att han kommer hem välbehållen till sin familj igen. (Liksom de andra pojkarna som ännu inte återfunnits!).


Men, till sist åkte vi i varje fall till lokalen och fick gjort ett jätteriv där.


Nu fick vi sorterat själva butikslokalen, omplacerat lite smått och gott och sen röjt ut halva magasinet, dvs den delen som jag skall ha min tapethörna i. Så just nu har jag ett tjugotal kartonger som skall sorteras igenom med början imorgon.


Veckan som kommer är det tänkt att jag skall på "studiebesök" på verksamheten där jag pratade med verksamhetschefen häromdagen. Räknar med att få infomration om tid under veckan som kommer.


Nåja, kvällen avslutade vi med vår "vanliga" söndagsritual, att käka efterrätt och ha en långsittning. Gillar våra söndagskvällar där vi samlar ihop oss allihop, inför veckan som kommer. Saknar förstås de stora pojkarna varje söndagskväll som numera är upptagna med sina egna liv. Tycker att det är stor synd och skam att barn skall växa ifrån sina föräldrar/styvföräldrar och envisas med att bli vuxna och försvinna, hallao liksom. Oförskämt är vad det är. Här går man en jädrans massa år och tar hand om dem när de är små och rätt vad det är, så är de bara stora och klarar sig själva. Vad liknar det på en skala? Otack är världens lön. Jag ångrar att jag inte lärde dem virka i tid så att de hade kunnat sitta hemma och virka hos mamma tills de var 42!! Eller 35 åtminstone? Scheisse, jag har bara barn i huset sådär en tio år till. Sen då??? Det går fortare än vi anar!

 
 
Ingen bild

Nadja

8 februari 2010 09:14

Mohahaahahah, jag drar förhoppningsvis till Gotland snart också! ;-D Jag lovar att sopa upp allt på mitt golv innan jag åker, och Ja, jag skall borta tänderna varje dag. Morgon och kväll. Och hålla mina kläder rena. Och mitt rum skall inte se ut som ett bombnedslag, Jag lovar. ;-)

 
Gitte

Gitte

8 februari 2010 09:34

Din skadeglada belackare... du förstår inte alls en mammas vånda? Nä, skit i gotland, dra på dig din gamla vita hätta med teddypälskant och var så bedårande som du en gång VAR! *suckar*. Vill dra tillbaka tiden några år. Så kom inte här och kom och tro att du skall få lov att bli vuxen och självständig och allt det där. Det är definitivt överreklamerat!! ;).

http://www.bortbytingen.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gitte - 7 oktober 2022 08:44

    Jag ska börja med att berätta att jag roade mig med att lägga upp lite kuliga julkort på Tradera igår. Vespan hittar du här. Men de verkar rulla ganska fort. Jag la upp några fler varianter av dessa och julkort av Britt-Lis Erlandsson men ni...

Av Gitte - 5 oktober 2022 13:33


    Det låter helt otroligt men det är faktiskt sant. Du hittar den här.  Jag ska från början säga tydligt att det INTE är min förtjänst och att jag hoppas inte att det är uppfattas som ett "skrytinlägg" (jag föraktar självhävdelse och försöker ...

Av Gitte - 5 oktober 2022 11:15


Jag avslutade mitt telefonsamtal och gick ut för att ta ett bloss. Där satt dottern och drack kaffe i vår paviljong. Det är nu inte i sig någon märklig företeelse för hon bor i fastigheten bredvid så vi råkas ofta under paviljongen som vi inte packat...

Av Gitte - 4 oktober 2022 12:58


 Just nu tror jag att det händer massor av spännande och framförallt oroväckande saker gällande vår konsumtion och att vi mycket snart kommer att få se mycket avgörande effekter av både de senaste och de kommande veckorna.  Stora fördelar är väl i...

Av Gitte - 3 oktober 2022 10:57


    Gick och la mig igår med massa goda intentioner. Nu skulle jag minsann bli bättre på att tänka positivt även om världen ramlar runtomkring. Ja, du har nog förstått att jag är en sån som läser nyheter flera gånger om dagen med stor förfäran o...

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Ovido - Quiz & Flashcards