Direktlänk till inlägg 5 februari 2010

Var kom inspirationen och energin ifrån??

Av Gitte - 5 februari 2010 19:41

Tja, då har jag varit i lokalen idag, två omgångar. Och börjat röja på vinden. Ack så jummlars skönt det var att röja bland gamla grunkor jag inte sett på länge måste jag säga... Men, vad är det här? Jag tror till och med att jag fick energi när jag började i RÄTT ÄNDE? Dvs, det som känns logiskt och rätt för MIG helt utan att det minsta lilla bry mig om det krav jag känner från andra, att fixa färdigt lokaldelen först!   

Jag har stått där och velat runt med mina stackars kartonger med grunkor och tänkt att "jag kan inte lägga dem där för där vill jag ha det och det bara jag hittar det, och det kan jag inte ha där och inte där och var skall jag göra av det, och vill jag verkligen ha det här framme?" Ungefär samtidigt som jag får onda ögon och mina grejjer uttalat ligger i vägen och allt det där. Det var så skönt att få upp mellanskiljeväggar och att känna att "det där är mitt område, här kan jag ha hur brötigt jag vill".

Men nu började vi på vinden och det kändes BARA bra.

Samtidigt fick jag igång lite tankeverksamhet. Och det kändes också väldigt bra.


Hm. Stadiga öppettider rimmar illa med hur jag vill ha det egentligen. Men jag testar söndagar någon månad bara för att se om det ens finns ett behov. Det är ärligt talat inte alls säkert. Det kanske är bättre att öppna enligt ök, om någon nu vill komma förbi överhuvudtaget. Att låsa upp sig på tid innebär att jag stänger av andra möjligheter.

Ett tag tänkte jag haft flera tider i veckan men sen kom jag ju på att jag vill deltidarbeta, dvs; OM det nu blir så. (Håller tummarna, jag är väldigt sugen på att ta tag i det där, inte minst för att vi möttes i ett par tankar där jag verkligen kände ett flow!). Då gick genast vardagarna bort. Men det är lugnt, för nätet finns ju oavsett vilken tid på dygnet som än passar mig, eller hur? Och såå stor kundkrets har jag inte i trakten runtomkring. De som åker en bit ringer ändå i förväg.


Då är det ju ett sidoprojekt som jag vill ro i land, som jag nu har en design för och en kontakt som nästan står startklar för att sätta igång och ett lass som står och väntar på mig, det är lite pengar som skall till, sen kan jag köra för fullt med den grejjen. Det ligger framför mig, och ganska nära dessutom. Men huuu vad plats det kommer att kräva! =)! Bakom kulisserna altså. Men vad fasen. Jag gör det i min egen takt.


Sen... min livsdröm har varit att resa med ett tivoli eller ett cirkus så länge jag minns.  Det tänker jag inte göra. Inte nu i varje fall, men... det finns ju en marknadskatalog!

Hm, den skall jag nog titta lite i.

MEN! Då sprack mina söndagar! Fast sommarhalvåret kanske det inte spelar någon roll?

Ni har väl redan förstått för länge sedan att jag är som mest på topp när jag får kasta mig ut i bilen mot okänt mål. Tänk om jag kunde beskriva den känslan och tänk om jag kunde få uppleva den lite oftare? Det vore inte dumt! 

 
 
m i a

m i a

6 februari 2010 09:21

Här händer det grejer - tänkte leta dig på facebook nu :)
Ha en bra lördag!

http://reflextion.blogg.se

 
Ingen bild

m i a

6 februari 2010 09:26

Tja igen, hittade bortbytingen men inte DU :( jag har ju inga kläder så att byta bort och bor i Norrbotten...
Jaja...maila mig gärna om det är okej att adda på facebook, så kan du lägga till mig :)

mia_marie@live.se

 
Gitte

Gitte

6 februari 2010 14:30

Ne, bortbytingensidan på facebook är inte längre "min" (fast jag har inte kunnat föra över den) jag skall ju byta företagsnamn det allra närmaste. Även bloggnamn och så vidare. Men du hittar mig på Gitte Palo, som privatperson. Ny sida för min verksamhet kommer inom kort.

http://www.bortbytingen.bloggplatsen.se

 
Ann-Helen

Ann-Helen

7 februari 2010 13:31

En liten award till dig finns att hämta hos mig
Ha en skön dag!
/Ann-Helen

http://ann-helensalster.blogspot.com

Ps, håll utkik i brevlådan på måndag :-)

http://ann-helensalster.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gitte - 7 oktober 2022 08:44

    Jag ska börja med att berätta att jag roade mig med att lägga upp lite kuliga julkort på Tradera igår. Vespan hittar du här. Men de verkar rulla ganska fort. Jag la upp några fler varianter av dessa och julkort av Britt-Lis Erlandsson men ni...

Av Gitte - 5 oktober 2022 13:33


    Det låter helt otroligt men det är faktiskt sant. Du hittar den här.  Jag ska från början säga tydligt att det INTE är min förtjänst och att jag hoppas inte att det är uppfattas som ett "skrytinlägg" (jag föraktar självhävdelse och försöker ...

Av Gitte - 5 oktober 2022 11:15


Jag avslutade mitt telefonsamtal och gick ut för att ta ett bloss. Där satt dottern och drack kaffe i vår paviljong. Det är nu inte i sig någon märklig företeelse för hon bor i fastigheten bredvid så vi råkas ofta under paviljongen som vi inte packat...

Av Gitte - 4 oktober 2022 12:58


 Just nu tror jag att det händer massor av spännande och framförallt oroväckande saker gällande vår konsumtion och att vi mycket snart kommer att få se mycket avgörande effekter av både de senaste och de kommande veckorna.  Stora fördelar är väl i...

Av Gitte - 3 oktober 2022 10:57


    Gick och la mig igår med massa goda intentioner. Nu skulle jag minsann bli bättre på att tänka positivt även om världen ramlar runtomkring. Ja, du har nog förstått att jag är en sån som läser nyheter flera gånger om dagen med stor förfäran o...

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Ovido - Quiz & Flashcards