Direktlänk till inlägg 26 januari 2010

Tar sats för tapetsortering och vill tapetsera med retro klövertapeter

Av Gitte - 26 januari 2010 10:20

Jag är la sanslös.

Jag kan inte ens tänka tanken att sortera tapeter innan jag kommer till tanken att börja klabba upp tapeter någonstans...

Den här är ingen kioskvältare (förstår inte varför ingen verkar fastna för den ärligt talat) och jag har riktigt längtat efter att få se dem uppe...

Jag har vad det verkar inte tagit bild på den i gult, som jag själv föredrar den i:

  

Den är lite dov i färgen, inte lejongul men inte heller klargul, utan om man tänker sig att den här är lite förvanskad brun, mellanbrun eller mellanmörkbrun, på samma sätt är den gul. Äsch, nu är jag väl lite väl luddig kanske. Skall se om jag kan ta med kameran för jag tror att jag går på dem flyttmässigt idag....


Den här är också väldigt söt:

  

Men på något sätt begränsar jag den liksom i tanken till ett kök. Eller en hall. Och vi har inga väggar att tala om här, varken i köket eller i hallen.

Den andra kan jag tänka mig ex på en stor anslagstavla. Det skall vi ju faktiskt ha en i lokalen. På den vita murstocken som inte alls blev färdig enligt min plan, men den får nog vara så som den är, helvit. Med en stor anslagstavla på. Tanken är att vem som helst skall kunna sätta upp lappar där. Antingen om sin förening, sitt engagemang, något budskap man vill sprida eller köpes/sökes etc. Det blir nog bra. Vi stod och kikade på anslagstavlor och kom på att kork och väv inte är så roligt, så vi tar en korkanslagstavla och klär med tapet och så kan man fästa häftstift på den i alla fall....


Hm. Och den här:

  

Är ju också helt underbar. Har den på baksidan av ett skåp med öppna glasdörrar:


  

Det framgår nog inte att den är riktigt vit i botten.


Hm, jag ser att jag har vänt över till tapeter med vit botten. Tror det är ett vårtecken? Eller är det bara en längtan efter vår som ger sig uttryck??

Ingen som behöver en stor mjölkdisk från 1961, Icas eller köpmanstjänsts 60-serie? Jag förmedlar mer än gärna kontakt med ägarna till den... vore en ynnest att få en ren väggyta till.... *suckar*. Den är stor och tar plats och är svårfylld. Just nu står den som här ovan med tapeter i, men de skall bort och bak i lagret. Får se om det blir böcker och textil som förvaras i den framöver istället. Gamla långkalsonger från 60-talet blir väl en försäljningshit, eller vad tror ni? *skratt*

 
 
missy

missy

26 januari 2010 10:38

Tapet nr 2 skulle jag mycket väl kunna tänka mig i ett kök- jättefin

http://www.me-my-precious.bloggagratis.se

 
Gitte

Gitte

26 januari 2010 10:57

=)! Vad roligt att höra! Jag ser den framförmig i ett kök med mycket vitt och luft och välstädat och luktagott och sommarvind som får gardinen att fladdra och morgonkaffe och morgonrock och telefonsnatter med väninna, dvs rena rama filmscenen över det lätta köket och det köket jag själv vill ha inom en kortare framtid. Så, jag håller absolut med dig! Kul att någon annan ser potetialen i den till att kunna pryda en vägg!

http://www.bortbytingen.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Persilja

27 januari 2010 08:38

Jag brukar sitta med dina tapeter i ett bildspel på skärmen och av en händelse står min skrärm precis så att tapeten syns mot den vägg där jag vill ha en vacker tapet- Så känslan blir som att väggen skiftar tapet. Lite roar mycket! :) Grejen är att jag njuter av dina bilder på flickr flera ggr i veckan. Jag är och förblir en sann tapetnörd. En jag fallit för är en blå som du beskriver som madrassfärg, den är sååå vacker. Men dessa tre du visat vinner också när man sett dem ett tag. Jag är dock mer fri i tanken så jag kan mycket väl tänka mig dessa i både sovrum och vardagsrum. Den gula/bruna som du visar först är ju väldigt lik en gammal klassiker Linné i form. OCh den brukar vara i salar. Den bruna där som du har i skåpet är fin som snus!
En grej jag undrar är om du har börjat ta emot kunder? Har du öppnat? Du kanske skulle göra det annars för det om något vore väl toppen som spark i arslet. Kunderna tror jag inte bryr sig att det inte är ordning. Det är bara spännande.
Slå dörrarna upp det är vår! (Släpp fångarna loss det är vår---)

 
Gitte

Gitte

27 januari 2010 09:37

=)! Nej vi har inte öppnat än, sorterar för fullt, skall riva ner hyllor på en vägg, sätta mellanvägg, upp med hyllorna igen och sortera igenom varenda tapetrulle, tömma magasinet, ta ur och sortera tapeter i mjölkdisken, komma fram till om jag skall ha mjölkdisken framme eller ställa bak den i magasinet, och sen packa upp alla gamla kartonger och grunkor får ta exakt tre veckor ungefär. För då har vi sagt att vi skall öppna! =)!

http://www.bortbytingen.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gitte - 7 oktober 2022 08:44

    Jag ska börja med att berätta att jag roade mig med att lägga upp lite kuliga julkort på Tradera igår. Vespan hittar du här. Men de verkar rulla ganska fort. Jag la upp några fler varianter av dessa och julkort av Britt-Lis Erlandsson men ni...

Av Gitte - 5 oktober 2022 13:33


    Det låter helt otroligt men det är faktiskt sant. Du hittar den här.  Jag ska från början säga tydligt att det INTE är min förtjänst och att jag hoppas inte att det är uppfattas som ett "skrytinlägg" (jag föraktar självhävdelse och försöker ...

Av Gitte - 5 oktober 2022 11:15


Jag avslutade mitt telefonsamtal och gick ut för att ta ett bloss. Där satt dottern och drack kaffe i vår paviljong. Det är nu inte i sig någon märklig företeelse för hon bor i fastigheten bredvid så vi råkas ofta under paviljongen som vi inte packat...

Av Gitte - 4 oktober 2022 12:58


 Just nu tror jag att det händer massor av spännande och framförallt oroväckande saker gällande vår konsumtion och att vi mycket snart kommer att få se mycket avgörande effekter av både de senaste och de kommande veckorna.  Stora fördelar är väl i...

Av Gitte - 3 oktober 2022 10:57


    Gick och la mig igår med massa goda intentioner. Nu skulle jag minsann bli bättre på att tänka positivt även om världen ramlar runtomkring. Ja, du har nog förstått att jag är en sån som läser nyheter flera gånger om dagen med stor förfäran o...

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Ovido - Quiz & Flashcards