Alla inlägg den 24 januari 2010

Av Gitte - 24 januari 2010 12:53

   Just nu har jag massor av tapetförfrågningar, kanske är januari/februari en grejmånad när man plockar bort julen? Eller så har retrotapeter fått en nytrend igen?


Men jag har några önskemål. Även om ni inte vill slutföra före ett visst datum, boka dem färdigt redan nu, så packar jag så de ligger klara och kan avboka dem från tillgänglig status, och ni får de uppgifter ni behöver direkt.


Skulle nu merparten slå till på riktigt om någon veckas tid, så kan det nämligen bli väntetid på leverans, eftersom det som sagt är några stycken som skall återkomma. (fast det här är väl en önskedröm från min sida att alla skulle slå till på den varianten man har ställt frågor på; jag hade dock inte blivit nämnvärt ledsen, så come on!   ).

Eftersom ingen tapet är klart och tydligt bokad så har jag inte tagit bort dem från min sida och ni är några stycken som ställer frågor om samma varianter. De är ju tillgängliga så länge ingen har sagt ifrån att man vill ha dem efter ett visst datum. Så ett par varianter riskerar att ta slut i sin helhet som det är nu, och att inte räcka till de förfrågningar som finns.


Ni är några stycken som har kontaktat mig utan att jag kan nå er, så jag vet inte om ni ser mina svar (bland annat här i bloggen och via got-to-get). Hör gärna av er via mail eller lägg er mailadress så kontaktar jag er. (min mailadress är bortbytingen@telia.com). (den adressen lämnar jag inte ifrån mig, men jag kommer att skaffa en adress till så småningom som blir min bruksadress, men jag kommer fortsatt att kunna ta emot mail på den).


Det blir så frustrerande att svara på mail om en tapet och att säga att det finns si och så många rullar, när jag vet att det är tre stycken tidigare som har frågat om samma variant, och som kan komma med en bokning när som helst... det underlättar när jag kan säga att den är reserverad i sin helhet till den 25:e eller att si och så många rullar finns.



Av Gitte - 24 januari 2010 12:21

Vi grejjar och fejjar, byter platser och delar upp i lokalen för fullt. Och min hjärna är fullständigt tom, på allt annat än det just nu.

Igår var det knappdisken som tömdes och knapparna sorterades upp på annan plats. Jag hade räknat med att platsen var stor nog men just nu inser jag att knapparna från de två damekiperingarna och lanthandeln fick plats men jag har knappt rört dem från syfabriken än som ligger nedpackade. Behöver nog hitta mig ett par hundra glasburkar inser jag...attans, varför behöver man alltid sånt som man har gjort sig av med? Hade skåpvis fullt med urdiskade burkar med lock. "kommer jag aldrig behöva" och nej, det har jag inte gjort heller. Förräns nu!


Vi har väl haft vår första situation nu i gemensam lokal, inte för att det har blivit så mycket av det. Men vi får nog prata om att inte köra egna race och bara fatta beslut om sånt som rör lokalens utseende eller funktioner framöver utan dialog eller att vara överens. Fast jag gillar att verka med någon som har jävlaranamma och driv. Så länge jag inte blir överkörd. Eller KÄNNER mig överkörd.


Vidare så har jag för ett litet tag sedan hittat ett litet lager tyger till lampskärmar, gamla sådana. "De ser roliga ut- vad kostar de, jag tar med dem nästa gång" Det fanns även en låda band till lampstommar, ni vet sådana som man surrar på trådkroppen. De ingick i priset. Nu vaknade jag häromdagen och insåg att det även medföljde ungefär 100 stycken trådlampkroppar med i diverse olika storlekar. Ehm. Jag kommer få ta med ett släp. En lång resa blir visst ännu längre med släp... åtminstone tar den längre tid. Nåja. Allt för konsten, eller hur? Jag hoppas att det står massor av människor och behöver just gamla lamptrådkroppar till lampskärmar... annars får jag fylla mitt magasin lite till. *skratt*. Thats life!


Men som sagt, jag är lite oregelbunden på bloggen, men jag har inte försvunnit. Rätt vad det är så är vi färdiga för gott och kan visa massor av bilder på det som växer fram!

Ha en skön söndag!


Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Skapa flashcards