Direktlänk till inlägg 15 januari 2010

En ny retroblogg ser dagens ljus. Äntligen! Inte en dag för tidigt!

Av Gitte - 15 januari 2010 08:44

  

Visst känner ni igen den? Loggan? Jodå, det stämmer. Det är Wanja som kastar sig ut i bloggosfären. Med sin nyuppstartade blogg; Wanjas Varjehanda. Ett absolut måste för varje sann retronörd att följa förstås!


Jag har haft nöjet att känna Wanja ett par års tid nu, eller är det till och med längre? Räknar henne numera till en av mina nära väninnor tillika har vi en sorts kollegial som småföretagare inom en lite udda bransch och hon är en sån jag kan dela allt med, avstånd är inget hinder i dessa internettider längre.

Det innebär också att jag har haft nöjet att följa hennes vedermödor under tiden. Wanja har alltid en nöt att knäcka. Och hon gör det gång på gång och på olika sätt men alltid alltid lika envetet -den här damen har girlpower och är envis som en lus, ingen kan sätta sig på henne så det är lika bra att inte försöka- letar hon sig fram till svar. Om det sedan är för att besvara en kunds fråga, något hon sett på nätet, något hon sett på antikdeckarna som inte verkar stämma, eller en fråga på retroforum eller antikprat, så letar hon sig alltid fram till svar. Och när hon har svaret så delar hon med sig till alla som vill lyssna och sen går hon vidare mot nästa svar och den tidigare frågan tappas i etern.

Lite synd? MYCKET synd! Så jag ser verkligen fram emot att hon samlar sitt snokarbete i bloggform. Du som sitter på en detalj och en pusselbit glöm absolut inte att lägga kommentar och dela med dig, för sånt uppskattas varmt av damen ifråga! Inte för att jag sitter med några svar, men tillsammans kan vi bidra till att mer kunskap samlas i etern och finns där tillgängligt en vacker dag när vi behöver det! Man vet ju aldrig... när eller hur och så sitter man där med blank bakre hjärnhalva "hur var det nu det var?".


En sak till.

Jag råkar veta något.

=)! Hm.

Att det i Wanjas lager döljer sig en hel del kul åtråvärda grunkor av slaget, som får en att bli grön av avundsjuka, öronen krullar sig, eller som väcker ha-jäkulen i en... Lite av det här hoppas jag innerligt att hon presenterar närgående för oss. Med alla roliga detaljer förstås och bilder från olika vinklar och vrår. Och sånt som nyss kommit in i deras butik, etc. Så det skall bli riktigt riktigt roligt att vara med och följa bloggen från början!


ps.

Du som besöker Wanja och Leo, nöj dig inte med att se det som står framme. Ställ frågan om vad som skall fram inom kort eller vad som finns där bak... för mycket av de riktiga extravaganserna kommer aldrig längre än så! Damen är på hugget så mycket och samlar på sig massor som aldrig kommer fram utan det försvinner dessförinnan. Basaattnivet! Men säg inte till Leo och Wanja att det var jag som skvallrade... ;) Och du som söker något, tveka inte att fråga dem, har de det inte, så har de säkert sett det, har kontakten eller ägnar timmatal åt att hjälpa dig leta efter det. Spänningssökeri när det gäller retro och vintage är deras mellannamn...



 
 
Helena

Helena

16 januari 2010 10:07

Nä... Jag ska vara diskret. Inte alls berätta att du skvallrade.... Hehe....

http://www.retro-tokig.blogspot.com

 
Gitte

Gitte

16 januari 2010 10:46

=)! Du skall tro att jag grälar på henne ibland för att hon först i efterhand berättar om grejjer som försvann direkt! ;)

http://www.bortbytingen.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gitte - 7 oktober 2022 08:44

    Jag ska börja med att berätta att jag roade mig med att lägga upp lite kuliga julkort på Tradera igår. Vespan hittar du här. Men de verkar rulla ganska fort. Jag la upp några fler varianter av dessa och julkort av Britt-Lis Erlandsson men ni...

Av Gitte - 5 oktober 2022 13:33


    Det låter helt otroligt men det är faktiskt sant. Du hittar den här.  Jag ska från början säga tydligt att det INTE är min förtjänst och att jag hoppas inte att det är uppfattas som ett "skrytinlägg" (jag föraktar självhävdelse och försöker ...

Av Gitte - 5 oktober 2022 11:15


Jag avslutade mitt telefonsamtal och gick ut för att ta ett bloss. Där satt dottern och drack kaffe i vår paviljong. Det är nu inte i sig någon märklig företeelse för hon bor i fastigheten bredvid så vi råkas ofta under paviljongen som vi inte packat...

Av Gitte - 4 oktober 2022 12:58


 Just nu tror jag att det händer massor av spännande och framförallt oroväckande saker gällande vår konsumtion och att vi mycket snart kommer att få se mycket avgörande effekter av både de senaste och de kommande veckorna.  Stora fördelar är väl i...

Av Gitte - 3 oktober 2022 10:57


    Gick och la mig igår med massa goda intentioner. Nu skulle jag minsann bli bättre på att tänka positivt även om världen ramlar runtomkring. Ja, du har nog förstått att jag är en sån som läser nyheter flera gånger om dagen med stor förfäran o...

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Skapa flashcards