Alla inlägg den 21 december 2009

Av Gitte - 21 december 2009 15:52

Vill bara förtydliga att vissa dekorband har tagit slut.

SLUTSÅLDA: nr 4. Nr 19. Nr 28. Nr 29. nr 39, nr 45; samt ett flertal varianter finns endast i väldigt begränsad mängd kvar.

Av Gitte - 21 december 2009 13:49

Dags att packa. Lite kul måste jag väl ha?


Av Gitte - 21 december 2009 12:08

Ställde mig i duschen, med glasögonen på. Vet inte varför, det gör jag aldrig i vanliga fall. Då jag inte skulle tvätta håret så gick -dumma- jag inte blöt ur duschen, och lade av dem på hyllan utan för att undvika att det skulle bli blöta... -varför?- hängde jag upp dem på skulten fast att jag vet att de är både lösa och rangliga i skalmarna.

Sen gjorde jag nog någon knyck när jag tvålade in mig. Och "kritz, eller klong" var katastrofen ett faktum. Bågen sprack mitt över, över näspartiet och jag lyckades famla mig fram efter den ena delen, en skalm, ett glasöga och sen ett avbrejk.

-NEEEJ! Skriker jag högt. -NEEEEJ!! JORMA FÖR HELVETE KOM HIIIT!!

Famlade på golvet med enbart ledsyn, eller dimsyn eller knappt någon syn alls och den andra halvan gick bara inte att hitta.

-Vaereom? Kom sambon i dörren, inte riktigt van vid att jag svär efter honom.

-För helv*ete, hjälp mig hitta andra halvan av mina glasögon!

-Andra halvan?? Vad har hänt? Tja, jag försökte med få ord och i upprört tillstånd förklara min klantighet och beskaffenhet. Han letade bland löddret på golvet i duschkabinen och lyckades hitta andra halvan som var i stort sett identisk med den halvan jag redan hade hitta, åtminstone var glaset intakt.


Han lyckades att limma ihop halvorna med superlim, tack gode gud för simpel plast i dessa gamla bågar. Ett par moderna hade säkerligen inte fått fäste... men det är ett provosorium av mycket kort slag, även om han gjorde ett superjobb med att få limningen av halvorna rak -annars hade jag gått med väldigt obalans i synen.


Nu är det dock panik, måste ha ett par nya de närmaste dagarna. Det ingick INTE i planen, jag har ju inte hittat min nästa båge än... hade annons inne ett tag i höstas på bågar, och slog verkligen till på ett par bågar, skickade pengar i kuvärt, men inga bågar kom. Och min privata mailadress har kraschat så jag kan inte heller hitta kontaktuppgifter till säljaren igen.. *suck* så jag vet inte varför några glasögonbågar aldrig kom.


F*n också. Jag kan ju inte tänka mig en ny och modern båge, frågan är hur jag hittar en optiker med ett gammalt lager i källaren nu när det är snabba pix som gäller... ORKA!

Varför i hecklefjell la jag inte av mig bågarna innan jag gick in i duschen? Ibland är det baske mig sådana små detaljer som ändrar hela tillvaron i ett enda slag. Se måste jag ju bara göra och nu är det snart massa helgdagar på raken med... Gaaah! Damned bad tajming kan man väl säga...

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Ovido - Quiz & Flashcards