Direktlänk till inlägg 17 december 2009

Idag...

Av Gitte - 17 december 2009 09:24

är jag förtvivlad, frusterad och arg. Hela klimatmötet verkar gå åt fanders, och ytlighetens boning facebook frusterade mig ännu mer. Under tiden bekymrar man sig över julklappar, julpynt och julastäd. Skall det först bli allvar och värt engagemang när Göteborg och Malmö håller på att ramla under vatten? Är det DÅ man kommer att kräva att regeringen GÖR något?? För inte handlar det väl om DIG och MIG och våra vardagsval? Halleluja moment, styr kostan mot Gekås en gång till, vårt nya mecka, Boris vår nya gud och Morgan hans profet.


Annars åker jag iväg till en två timmar lång intervju som representant som politiker för mitt parti. Vi skall prata om hemtjänst, Mymmel Blomberg och jag. Hon har ett uppdrag från region Halland. Det bär emot, inte för att jag inte tycker och tänker utan för att det hänger ett hot över huvudet på mig. Jag måste vara med på bild. Inget kul då jag riskerar att det kommer ut i bokform, som hennes tidigare utredningar har gjort, ett himla spännande projekt (lovar berätta mer om hennes andra publikationer).

Jag har egentligen tänkt lägga av med politik efter den här mandatperioden eftersom jag är aldeles för frustrerad och för att jag har aldeles för mycket annat att göra den närmaste tiden. Men det har varit intressant, framförallt blev jag av med lite av mitt politikerförakt, men inte mitt systemförakt. Men jag har lärt mig otroligt mycket. Hoppas nu bara att jag får till tillräckligt eftertänkta saker ur min mun så mitt parti slipper skämmas för mig.... Men gaah, det är nervöst, det skall jag inte sticka under stolen med!

 
 
Gitte

Gitte

17 december 2009 13:52

Jag känner att jag vill förtydliga, jag gillar Gekås! Men när en dokusåpa om ett VARUHUS engagerar folk MER än klimatmötet som pågår just nu, då blir jag varmt bedrövad och tappat tron på mänsligheten.

http://bortbytingen.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Elisabeth

17 december 2009 19:58

Ja, jag tror nog att facebook inte är någon avbild av verkligheten dock. Det är mycket lite av människors insida som skyltas på den sidan, en väl avvägd fasad snarare. Jag är övertygad om att många följer med vad som händer och är oroade, men som mycket annat är världen för tung för ett par axlar att bära och lite vardagsflykt i form av såpor kan vara behövligt mellan varven. Jag försvarar inte oengagemang, men lite vardagsflykt kan alla behöva. Jag blev lättad när jag såg en intervju där en utbränd person berättade att hon numera inte ser nyheter varje dag då det stjäl för mycket energi. Jag gör precis samma sak ibland. Det är alltför mycket debattprogram och skit som inte tillför mer än en dålig såpa. Tycker jag!

 
Gitte

Gitte

17 december 2009 20:33

Jag hoppas att du har rätt ang facebook, men är inte lika övertygad....

http://bortbytingen.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Persil,ja

18 december 2009 12:09

Det är bara ett spel för kulisserna. Ett gigantiskt resursslöseri. Tyvärr. Blir så trött!!!!!!!!!!!!!!!

 
Gitte

Gitte

18 december 2009 14:14

Vad är ett spel för kulisserna? *kli i skallen* Facebook eller klimatmötet? Klimatmötet är angeläget om du frågar mig men västvärlden måste göra eftergifter. För att citera Hugo Chavez; – De rika förstör planeten. Kapitalismen är vägen till helvetet!
http://www.dn.se/nyheter/klimatmotet/utkast-pa-torsdag-morgon-1.1015070

http://bortbytingen.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

PessimistPersilja

18 december 2009 18:38

Jag syftade på klimatmötet. Det känns som en flopp. Som kostar mer än det smakar. Men samtidigt är det ju superviktigt att man försöker. Vad ska man göra? Det är ett område som BARA går att styra politiskt! Det går inte att hoppas att företag och privatpersoner ska ta egna initiativ. Det funkar inte så. Det MÅSTe till impopulära beslut men ingen törs för då kan de förlora röster. Så att ha toppmöten med politiker som tillsammans tar beslut är ju den enda vägen, men ingen är ju villig att ta dessa beslut. Så det känns som ett spel för gallerierna. För att vi lekmän ska tro att det görs något...:(

 
Gitte

Gitte

18 december 2009 21:52

Då förstår jag... och kan bara hålla med. Själva mötet var viktigt, och angeläget och nödvändigt. Tyvärr inser nog inte de styrande läget och allvaret riktigt, och verkar inte lyssna till säväl experter som olika intressegrupper, ekonomin segrade igen? Platt fall skulle man kunna säga och demokratin fick sig visst ochså en allvarlig törn på vägen.

http://www.bortbytingen.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gitte - 7 oktober 2022 08:44

    Jag ska börja med att berätta att jag roade mig med att lägga upp lite kuliga julkort på Tradera igår. Vespan hittar du här. Men de verkar rulla ganska fort. Jag la upp några fler varianter av dessa och julkort av Britt-Lis Erlandsson men ni...

Av Gitte - 5 oktober 2022 13:33


    Det låter helt otroligt men det är faktiskt sant. Du hittar den här.  Jag ska från början säga tydligt att det INTE är min förtjänst och att jag hoppas inte att det är uppfattas som ett "skrytinlägg" (jag föraktar självhävdelse och försöker ...

Av Gitte - 5 oktober 2022 11:15


Jag avslutade mitt telefonsamtal och gick ut för att ta ett bloss. Där satt dottern och drack kaffe i vår paviljong. Det är nu inte i sig någon märklig företeelse för hon bor i fastigheten bredvid så vi råkas ofta under paviljongen som vi inte packat...

Av Gitte - 4 oktober 2022 12:58


 Just nu tror jag att det händer massor av spännande och framförallt oroväckande saker gällande vår konsumtion och att vi mycket snart kommer att få se mycket avgörande effekter av både de senaste och de kommande veckorna.  Stora fördelar är väl i...

Av Gitte - 3 oktober 2022 10:57


    Gick och la mig igår med massa goda intentioner. Nu skulle jag minsann bli bättre på att tänka positivt även om världen ramlar runtomkring. Ja, du har nog förstått att jag är en sån som läser nyheter flera gånger om dagen med stor förfäran o...

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Ovido - Quiz & Flashcards