Direktlänk till inlägg 16 december 2009

GOGOL BORDELLO !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!

Av Gitte - 16 december 2009 19:20

Klockan närmade sig 19,50 och det magiska ögonblicket skulle snart inträffa. Först fick ju mamma av ordning styra upp lite så det skulle bli bäst för alla. Självklart!

2 tonårsbarn vill INTE stå bredvid mamma och lyssna på musik.

Mamma vill INTE rocka hejdlöst med två tonårsbarn bredvid heller, jag visste EN enda sak, still skulle jag INTE stå och jag ville inte utsätta dem för att skämmas för mamma heller. Hallå, mamma är en gammal festivals-och konsertveteran, jag VET hur jag reagerar till rivig musik, och de skulle INTE få hindra mig.

Sambo och son, tja, sambo var inte lika ON som jag på musiken och liten son skulle riskera att fara illa så liten som han var i människohavet, jag lovar, det var FULL TRÄNGSEL på rådhusplatsen. Människor överallt och fler kom tillströmmandes från alla håll.

Så mamman var inte nöjd innan vi hade ställt oss PÅ platsen som skulle bli vår mötesplats när det hela var klart. Inte under globen för där skulle alla andra bestämma plats efteråt, det kändes bara såå uppenbart och uppgjort. Men jag hittade en informationsskylt som kändes bra. "Vi ses här när musiken är SLUT!"


Sen gick vi alla åt olika håll, tonnisarna drog in mot mitten och sambo och liten son (landade till sist på burger king där de både kunde se, höra och slippa trängsel och hoppande människor, barn gillar musik men måste inte utsättas för risker och sambon var som sagt inte lika engagerad i detta band som jag var, är man 8 skall självklart Gogol avnjutas till en milkshake och något gott att tugga på...) gick åt sitt håll och mamma kunde tränga sig fram till optimal plats.

Gissa om jag hittade en? Innan du tittar på bilderna, så gå längst ner och få en lämplig musikbakgrund....

        


Konserten var fantastisk. Helt f*cking unbelivable. Men deras avslutning var ännu mer fantastisk. Vilket band ställer sig i flera minuter och tackar av sin publik med hjärtat, varma hälsningar och applåder som aldrig verkade ta slut? Det var underbart. Det var ödmjukheten i ett nötskal. I en form jag nog aldrig sett den förr... 


Jag gick därifrån stark, öm i hela kroppen, genomsvett och blöt av blötsnön som yrde men på mina egna rosa moln. Jag ville jag krama världen. Love and understanding for the world. Det vackra folket, the Gypsy-people med de underbara fiolerna och dragspelen och dansen och färgerna. Daaaaah!




 
 
Ingen bild

Persilja

16 december 2009 21:43

Jag älskar också Köpenhamn! Har ända sen jag var barn fascinerats av skillnaden mellan länderna trots det korta avståndet över sundet. Min pappa kommer från en by utanför Landskrona så varje sommar (hälsandes på farmor och farfar) tog vi färjan över antingen till Köpenhamn eller från Helsingborg till Helsingör. Och det var som att komma till en annan värld. Jag älskar språket och gemytet och den avslappnade stilen. Man känner precis som du säger att man passar in på ett annat sätt. Där får man vara som man vill. Det är ingen jante, inget fjant. Det är generöst och öppet känns det som. Sen kan man ju diskutera en hel del politiska ståndpunkter som landet tagit men det påverkar inte känslan jag har för landet. I lööööv denmark!!!!!!
Flytta tillbaka snarast!!!!!!!!
Fast det ÄR ju inte så lätt.
Härligt ni verkar ha haft det!
Och vinnaren utsedd!
Jaja, tur i kärlek får jag väl då? :)

 
Ingen bild

noime

16 december 2009 21:53

... Urbra är dom, även om jag missat gångerna de varit i Sverige :( hoppas du sett Everything Is Illuminated och Filth And Wisdom, Eugene Hutz är lysande.. ärlig skådespelare och musiker! Om du inte sett hans skådespelartalang ska du absolut ta de chanser du ges att se han :D kul att jag av misstag hamnade på din blogg :) (brukar inte läsa bloggar i vanliga fall).

ha en god jul o gott nytt!

 
Gitte

Gitte

17 december 2009 09:00

Persil! Jag tror jag behöver flytta in i en husvagn, så är jag alltid hemma =)! Och kan pendla mellan lappland och köpenhamn som jag själv vill, den perfekta kombinationen! Låter inte alls dumt, jag trivs ju bäst där jag inte är...

Noime; kul att du kikade in! Everything is Illuminated lades genast till måste-se-listan!! Hoppas du kommer tillbaks, jag känner mig så ensam här med att förstå Mr Hütz storhet!! Ingen som kan tappa den karlen i mitt sovrum?? *skrattar och skojjar förstås!*

http://bortbytingen.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gitte - 7 oktober 2022 08:44

    Jag ska börja med att berätta att jag roade mig med att lägga upp lite kuliga julkort på Tradera igår. Vespan hittar du här. Men de verkar rulla ganska fort. Jag la upp några fler varianter av dessa och julkort av Britt-Lis Erlandsson men ni...

Av Gitte - 5 oktober 2022 13:33


    Det låter helt otroligt men det är faktiskt sant. Du hittar den här.  Jag ska från början säga tydligt att det INTE är min förtjänst och att jag hoppas inte att det är uppfattas som ett "skrytinlägg" (jag föraktar självhävdelse och försöker ...

Av Gitte - 5 oktober 2022 11:15


Jag avslutade mitt telefonsamtal och gick ut för att ta ett bloss. Där satt dottern och drack kaffe i vår paviljong. Det är nu inte i sig någon märklig företeelse för hon bor i fastigheten bredvid så vi råkas ofta under paviljongen som vi inte packat...

Av Gitte - 4 oktober 2022 12:58


 Just nu tror jag att det händer massor av spännande och framförallt oroväckande saker gällande vår konsumtion och att vi mycket snart kommer att få se mycket avgörande effekter av både de senaste och de kommande veckorna.  Stora fördelar är väl i...

Av Gitte - 3 oktober 2022 10:57


    Gick och la mig igår med massa goda intentioner. Nu skulle jag minsann bli bättre på att tänka positivt även om världen ramlar runtomkring. Ja, du har nog förstått att jag är en sån som läser nyheter flera gånger om dagen med stor förfäran o...

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Skapa flashcards