Direktlänk till inlägg 14 december 2009

Hur kunde jag låta bli att se att symönsterna hade western -tema?

Av Gitte - 14 december 2009 11:18

Minns ni symönsterna jag satt och skrattade åt häromdagen? Ibland är jag dum i hela huvudet samtidigt och det är inte ens ett dolt faktum.

I lördags kväll så började jag banka in dem i powerlistern för att de skulle gå ut på tradera. Och inte var jag särskilt inspirerad heller egentligen, utan det var liksom mest bara ett måste. När jag är halvfärdig så hittar jag helt plötsligt ett mönster i högen som jag hade lagt upp i annan storlek så jag skulle bara stänga ner den påbörjade auktionen, gå in och leta efter den förra och se till att de verkligen kom i samlad trupp för utgång. Men vad gör jag? Jo, jag trycker på krysset längst upp, får en ruta att jag har osparade inlägg och vill jag verkligen stänga? Jodå, det vill jag ju, den här auktionen vill jag ju inte stänga.

Men.

Oj?

Nä!

Dampfrossa.

Det var fel kryss. Jag stängde ner ett trettiotal auktioner som var osparade. Skall absolut bespara er svordomarna, en timmas jobb åt hecklefjäll, och det var ju liksom inte heller världens roligaste arbetstimme som måste gå i repris.


Men ALLT har en mening, sanna mina ord!


Igår morse attackerade jag samma hög med mönster igen, under dagsljus.

Och vad ser jag??????? SLÅ MIG!!


Titta här:

  

Det är ju för tusan en Western-inspirerad klänning?? Hur fin som helst ju, i ett lantligt tyg? Varför har jag ingen sådan nu i vinter i tjock flanell ex? lite annan färg bara??


Och titta här:

  

Det där är ju för tusan JUST DEN MAMMAKLÄNNINGEN jag har önskat mig VARJE GÅNG jag har varit gravid??? Ja, det är ju inget mamma-mönster men en sån klänning vill jag ju ha??Just i sånt småblommigt tyg, fast kanske även här en annan färg? En klänning i två olika blå nyanser, eller varför inte i gult eller grönt eller rött?? Men den är ju SKITSNYGG??


Och se här:

  

Med 3-kvartsärm, helt perfekt för en westernridninguppvisning, i annat tyg?? Enkel och ledig i modellen som ger full rörelsefrihet?


Titta här:

  

Ochså en klänning perfekt för vilket Cowboy-live som helst??


När jag väl började titta på mönsterbilderna med liiite andra ögon så växte de helt plötsligt framför ögonen på mig och jag såg dem i ett helt annat ljus. Hädanefter skall jag råda bot och bättring och helt sluta att räkna bort hela åttiotalet som gångbart decennie, lovar och svär på heder och samvete! Desto mer jag studerade mönsterna så insåg jag dessutom att det jag först tyckte var gräsligast var det som närmade sig gränsen för nittiotal och buisniss-class och dynastin och sånt.

Men dessa här tycker jag är coola.

Jag har föreslagt sambon att vi skulle börja dansa linedance men han skrattar åt mig. Det gör iofs jag också, för linedance är nog roligare att utöva än det ser ut, tror jag, och jag kanske inte var riktigt riktigt seriös när jag föreslog det... fast det är ju träning till sån musik som han gillar förstås och jag behöver verkligen röra på mig, att göra något ihop hade inte varit dum. Men jag visste förstås på förhand att han hellre skulle käka småsten än att börja dansa något överhuvudtaget. Och det är nog inte hans grej heller att skaffa Cowboyhatt och boots direkt. Men det hade varit kul. En syn för gudarna faktiskt...Jag gillar stilen omkring Western mao, men till sommarn tror jag baske mig att jag skall försöka få med honom på en guldgrävarhelg, för det hade nog passat honom bättre....






 
 
skogsnuvans

skogsnuvans

14 december 2009 14:06

Den första klänningen har jag haft en gång i tiden men i grönt. Jag gillade den och som sagt westernstil var ordet.

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gitte - 7 oktober 2022 08:44

    Jag ska börja med att berätta att jag roade mig med att lägga upp lite kuliga julkort på Tradera igår. Vespan hittar du här. Men de verkar rulla ganska fort. Jag la upp några fler varianter av dessa och julkort av Britt-Lis Erlandsson men ni...

Av Gitte - 5 oktober 2022 13:33


    Det låter helt otroligt men det är faktiskt sant. Du hittar den här.  Jag ska från början säga tydligt att det INTE är min förtjänst och att jag hoppas inte att det är uppfattas som ett "skrytinlägg" (jag föraktar självhävdelse och försöker ...

Av Gitte - 5 oktober 2022 11:15


Jag avslutade mitt telefonsamtal och gick ut för att ta ett bloss. Där satt dottern och drack kaffe i vår paviljong. Det är nu inte i sig någon märklig företeelse för hon bor i fastigheten bredvid så vi råkas ofta under paviljongen som vi inte packat...

Av Gitte - 4 oktober 2022 12:58


 Just nu tror jag att det händer massor av spännande och framförallt oroväckande saker gällande vår konsumtion och att vi mycket snart kommer att få se mycket avgörande effekter av både de senaste och de kommande veckorna.  Stora fördelar är väl i...

Av Gitte - 3 oktober 2022 10:57


    Gick och la mig igår med massa goda intentioner. Nu skulle jag minsann bli bättre på att tänka positivt även om världen ramlar runtomkring. Ja, du har nog förstått att jag är en sån som läser nyheter flera gånger om dagen med stor förfäran o...

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Ovido - Quiz & Flashcards