Direktlänk till inlägg 6 december 2009

Fler blandade dekorband:

Av Gitte - 6 december 2009 14:13

Här kommer resterande dekorband att svischa förbi:


Antikvita dekorband:

  


Helt absolut bedårande dekorband med metallinslag, tunnare band.

  


Kantspets, den nedre med julhälsning på! Den fullkomligt SKRIKER 60-70-tal!

  


Bollfransar:

  


Men hallå Gitte?? Varför vänder du inte dina bilder? Gult och blått prickigt mer som polyesterband eller sidanband, lite bredare. Till girlschool-rosetten? Eller rocka-billy-julgruppen? Förpackning andas äkta från tiden det begav sig...

  


Supersöt grön spets, och flanellkantbandet som man själv får pressa och sy är i flanell. Och ett gediget band som absolut ger allmogekänsla.

  


Mer allmoge:

Rosband i blått och rött, helt underbart, tunnt band. Eller tunnare i varje fall:

     

Här har jag sparat det allra allra allra bästa till sist. Helt underbara, nästan florliknande transparens i tyget och maskinbroderade blommor i mitten. Inte så brett. Men det ljuvligaste jag någonsin har sett tror jag. Den här varianten har jag med mig lite mer av än de andra, för jag tog med mig det som fanns av den här. Sorry, den säljer jag inte ut lika megabilligt som övrigt, utan den här kan jag ligga länge på och njuta, mest för att jag inte vill att den skall ta slut i ett slurp. Den här måste jag väl få lov att kalla Chabby Chic? Lådan säger mig absolut att den INTE är dagsfärsk, utan av äldre variant.

  


Nu tappade jag räkningen helt och hållet på slutet fast jag hade tänkt numrera alla. Men lite dryga 65 varianter måste det i varje fall vara som jag fick med mig? Ojämnt antal, av de enfärgade banden har jag max med mig 25 meter hem, och av några varianter är det närmast slattar. Vill ju liksom se vad det kan finnas intresse av eller ej. Och jo, allt är till salu. Men endast via nätet till på fredag för sen har jag lite andra planer för mig och jag kommer inte att förvara dessa hemma efter det. Att ha varit i lokalen för internetförsäljning fungerar inte för mig alls, eftersom jag måste ha bild och liknande för att få ihop det i sista ändan. Så är du sugen på lite band så hör av dig snarast. Längre fram kan det vara möjligt igen, men nu tickar dagarna på fram till jul och jag har fullt sjå med att organisera för mig själv och familjen, måste snart ta en liten paus om jag inte skall in i väggen igen.


Men duuu, snart jul? Nu fick jag en galen ide, häng kvar eller återkom, det här tar nog en stund! *skratt* Har jag berättat att jag har varit verksam som tomtemor tidigare? ;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gitte - 7 oktober 2022 08:44

    Jag ska börja med att berätta att jag roade mig med att lägga upp lite kuliga julkort på Tradera igår. Vespan hittar du här. Men de verkar rulla ganska fort. Jag la upp några fler varianter av dessa och julkort av Britt-Lis Erlandsson men ni...

Av Gitte - 5 oktober 2022 13:33


    Det låter helt otroligt men det är faktiskt sant. Du hittar den här.  Jag ska från början säga tydligt att det INTE är min förtjänst och att jag hoppas inte att det är uppfattas som ett "skrytinlägg" (jag föraktar självhävdelse och försöker ...

Av Gitte - 5 oktober 2022 11:15


Jag avslutade mitt telefonsamtal och gick ut för att ta ett bloss. Där satt dottern och drack kaffe i vår paviljong. Det är nu inte i sig någon märklig företeelse för hon bor i fastigheten bredvid så vi råkas ofta under paviljongen som vi inte packat...

Av Gitte - 4 oktober 2022 12:58


 Just nu tror jag att det händer massor av spännande och framförallt oroväckande saker gällande vår konsumtion och att vi mycket snart kommer att få se mycket avgörande effekter av både de senaste och de kommande veckorna.  Stora fördelar är väl i...

Av Gitte - 3 oktober 2022 10:57


    Gick och la mig igår med massa goda intentioner. Nu skulle jag minsann bli bättre på att tänka positivt även om världen ramlar runtomkring. Ja, du har nog förstått att jag är en sån som läser nyheter flera gånger om dagen med stor förfäran o...

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Skapa flashcards