Direktlänk till inlägg 6 december 2009

Röda dekorband

Av Gitte - 6 december 2009 11:53

Svärdottern och jag kom att tala lite om min "branch" innan jag åkte. Jag måste kanske börja med att berätta att hon skrattar friskt åt mig, på ett helskönt sätt. Jag blir glad av henne, en underbart varm människa, så varm och klok som hon är så måste hon helt enkelt ha förbaskat mycket livserfarenhet med sig. Och hon hade det vackraste håret jag har sett på mycket mycket länge måste jag säga! Hon var supermysig hela hon, och jag hade mer än gärna tillbringat några nätter med att diskutera filosofi och livet med henne gärna över en flaska alkoholhaltig dryck, fast jag inte dricker alkohol, men jag tror att vi två hade kunnat lösa alla världsproblem som bara existerar efter en half flaska. Fast kaffe går lika bra. Det var ett möte, ett genuint sådant, som jag kände när vi träffades, fast jag måste medge att jag har kännt det redan via mail och telefon tidigare. Sånt där som man lever på. "Hej jag är människa, jag ser dig och du är också människa och jag har lika mycket att säga som jag är nyfiken på det mesta". Såna människor växer absolut inte på träd! Jag blir glad bara av att tänka på det. Men vi kom i alla fall in på partihandel och liknande när vi pratade om allt annat. Jag halkade in på baksidorna utav det och varför jag vägrar att pruta. Det finns folk till allt och så finns det folk och jag vägrar att bli en sådan. Pengar betyder ingenting för mig i sammahanget utan det är allt utom pengarna som ger mig mitt egentliga driv:  och jag blir rabiat av att få höra vilket bemötande en del äldre har fått eller får. Hon kunde ge mig ett par exempel också. Vem fasen vill ha en miljon knappar räknade när man köper ett parti? Hur kan man ens tänka på att begära något sådant? Du som hade det här kravet, skäms på dig och skyll dig själv. Vem vet, nu kanske jag får möjligheten att slå till istället? För om det inte verkligen var en miljon så skulle priset sättas ned. Jag antar att du hade kunnat tänka dig att ta dem oräknade till ett annat pris? Shame on you!

 

Nu blev jag arg! *skrattar gott* Men ni vet väl att rött inte bara är kärlekens färg och att alla adrenalinreaktioner som existerar i kroppen är närbesläktade? Även om just passion och kärlek sätter igång andra hormonprocesser i kroppen också, utöver bara andrenalin och noradrenalin etc, etc, etc. Stress-reaktioner är ett gammalt kärnämne jag älskade att läsa om när jag var aktiv instruktör på bruks och hade förkärlek för stressrelaterade beteenden, jag lovar att bespara er den besserwisser-utläggningen, för på det ämnet kan jag gå igång i timmar...Men rött är också färgen för vårt första chackra, rotchackrat Mooladhara. Som både är kopplat till såväl vår sexualitet och ilska, bland annat. För den som vill veta mer om våra chackran, googla på, det är intressant att se hur färger är kopplat till och påverkar våra kroppar och sinnen!


Nu kom jag ju in på något helt annat igen? Är ni inte trötta på mig snart? Eller orkar någon ens läsa??


As usual, röd färgåtergivning är överkurs för mig. Man kan säkert joxa med några knappar om man bara vet vilka. Jag och min kamera är inte kompisar, eller rättare sagt, jag har inte lärt mig hennes behov. Fast hon måste nog vara en han, för en kvinna hade absolut återgivit rött bäst av alla färger just för att den är så passionerad...Så min kamera måste vara en trökgubbe!

  


Love, love, love and peace and understanding!

  

Jag drömmer om ett helrött rum, med rött från golv till tak i alla alla alla tänkbara röda nyanser! Behöver jag säga att jag inte har PMS idag?


De sista röda. Med frans, 31:an med lång frans, 30:an djupt varmt vinröd av alla allra vackraste vinröda nyans!

  



 
 
Dabelin

Dabelin

6 december 2009 12:27

Åh, ordning och reda... Älskar att sortera och organisera... Men att prissätta är en helt annan sak.

http://dabelin.blogspot.com

 
Gitte

Gitte

6 december 2009 12:57

Me to Dabelin. Fast nu börjar min familj ställa lite krav på mig, de vill överleva med under tiden jag roar mig. Så jag måste verkligen besluta mig för om jag kan köra upp min statistik lite till eller om jag skall söka mig ett riktigt jobb.... Eller ta en nivå till i sociologi så jag får en användbar högskolekompetens någon gång...

http://bortbytingen.bloggplatsen.se

 
Therese

Therese

6 december 2009 13:29

Haha, jag älskar dina svamliga inlägg! Det är de som gör bloggen så levande :-D

http://kossanshandarbete.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gitte - 7 oktober 2022 08:44

    Jag ska börja med att berätta att jag roade mig med att lägga upp lite kuliga julkort på Tradera igår. Vespan hittar du här. Men de verkar rulla ganska fort. Jag la upp några fler varianter av dessa och julkort av Britt-Lis Erlandsson men ni...

Av Gitte - 5 oktober 2022 13:33


    Det låter helt otroligt men det är faktiskt sant. Du hittar den här.  Jag ska från början säga tydligt att det INTE är min förtjänst och att jag hoppas inte att det är uppfattas som ett "skrytinlägg" (jag föraktar självhävdelse och försöker ...

Av Gitte - 5 oktober 2022 11:15


Jag avslutade mitt telefonsamtal och gick ut för att ta ett bloss. Där satt dottern och drack kaffe i vår paviljong. Det är nu inte i sig någon märklig företeelse för hon bor i fastigheten bredvid så vi råkas ofta under paviljongen som vi inte packat...

Av Gitte - 4 oktober 2022 12:58


 Just nu tror jag att det händer massor av spännande och framförallt oroväckande saker gällande vår konsumtion och att vi mycket snart kommer att få se mycket avgörande effekter av både de senaste och de kommande veckorna.  Stora fördelar är väl i...

Av Gitte - 3 oktober 2022 10:57


    Gick och la mig igår med massa goda intentioner. Nu skulle jag minsann bli bättre på att tänka positivt även om världen ramlar runtomkring. Ja, du har nog förstått att jag är en sån som läser nyheter flera gånger om dagen med stor förfäran o...

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Skapa flashcards