Direktlänk till inlägg 6 december 2009

Dekorband Rosa

Av Gitte - 6 december 2009 11:07

Snart kommer jag till mitt värsta problem. Vad fasen skall jag ta per meter? Jag HATAR att sätta pris. Det värsta jag vet. Måste alltid ta hänsyn till en massa olika faktorer och utlägg jag själv har haft. På det sättet skulle jag absolut inte vara handelskvinna, för köpa går an. Det är absolut inga problem. Vet precis vad jag får och testar mig gärna fram för att se om det finns intresse eller ej, eller om jag är ensam i världen, vågar också chansa mellan varven. Ibland blir det hellyckat, ibland inte. Och så inser jag att jag måste vara lite försiktig med alla "inte-na" och inte göra om dem och så kör jag mycket på det jag själv gillar. Vilket dock inte är helt lyckat när man som jag har ett avvikande skönhetsideal. Men just i och med att min tanke är ganska fri (läs; kaotisk), så kan jag liksom "men åh, och wow och så kan man ju göra" och ibland får jag verkligen verkligen rätt.


Egentligen skall jag inte alls ha butik. Jag skall bara köpa in. Kanske grossa andra? Eller finns det någon som vill betala en horribel hög lön till en kaotisk och spretig inköpare? Hör av er i så fall =)! *skratt* Jag älskar nämligen att handla och att ligga på vägarna, det ger en oerhörd kick: men avskyr att prissätta och sälja och hålla mig hemma och sortera upp och ställa iordning och göra det attraktivt för försäljning: är absolut inte duktig på den biten. Du som vill bli min kollega och ta hand om det tråkiga, skrik högt för fasen! Jag är öppen för ALLT!


De här exempelvis? Hur skall jag prissätta? Jag har haft en ök enligt pris per meter, om det sen blev det i sista ändan är jag inte helt säker på, men det var vad som var sagt. Kanske blev det en avrundning till min fördel, det känns nästan så i efterhand... jag hängde inte alls med i prissättningen överhuvudtaget utan jag betalade vad som frågades efter. (Jag prutar i stort sett ALDRIG, jag avstår hellre ett köp tills eller om vi kan närma oss varandra, hatar att prata om pengar då det oftast bara sårar, men jag tror ärligt talat att det framgick igår och att han prutade en del på sig själv när vi hade gjort upp de första dealarna de flesta handlare förväntar sig en tuff deal. Så tänker jag inte alls. Är priset rimligt i förhållande till vad jag kan ta ut? Här var utgångsläget något ovisst, men jag ville testa om det höll).

Men jag måste altså väga in, inköp, transport utslaget på allt, och moms även om jag vmb-ar. Samt kalkylera med att jag inte blir av med allt heller eller inte får sålt för samma summa som jag har betalat totalt sammantaget i partiet, samt kanske får köra utförsäljning eller loter. Och då kommer jag till mitt stora dilemma, vad skall jag ta, för jag vill ju fortfarande vara billig, helst så det säljer sig snabbt och kan komma till nytta. Det skall ju inte ligga kvar osålt hos mig, för då har jag tappat min mission och det jag håller på med.  

Ytterligare en balansgång; OM jag lägger mig för dyrt så kanske säljaren känner sig grundlurad av mig. Och DET vill jag inte heller. Det hade varit bättre att ha en säljare i verksamheten som inte alls har mina känslomässiga bitar att ta hänsyn till, som bara hade bestämt sig för vad varan är värd!


Men det var då fanken vad jag svamlar bara för att visa lite band. Här kommer de.


De blev inte alls bra i färgen, så den som vågar sig på lite rosa band kommer absolut inte att bli besviken. De flesta ligger åt olika gammalrosa nyanser.

  

Den här bilden visar inte ens bandens strukturer väl... skall försöka ta om den när allt är färdigsorterat.

  


Den här bilden är tagen på mer avstånd. Den babyrosa är ganska tjock, bullig och luftig i konsistensen. Den fransiga väldigt lång.

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gitte - 7 oktober 2022 08:44

    Jag ska börja med att berätta att jag roade mig med att lägga upp lite kuliga julkort på Tradera igår. Vespan hittar du här. Men de verkar rulla ganska fort. Jag la upp några fler varianter av dessa och julkort av Britt-Lis Erlandsson men ni...

Av Gitte - 5 oktober 2022 13:33


    Det låter helt otroligt men det är faktiskt sant. Du hittar den här.  Jag ska från början säga tydligt att det INTE är min förtjänst och att jag hoppas inte att det är uppfattas som ett "skrytinlägg" (jag föraktar självhävdelse och försöker ...

Av Gitte - 5 oktober 2022 11:15


Jag avslutade mitt telefonsamtal och gick ut för att ta ett bloss. Där satt dottern och drack kaffe i vår paviljong. Det är nu inte i sig någon märklig företeelse för hon bor i fastigheten bredvid så vi råkas ofta under paviljongen som vi inte packat...

Av Gitte - 4 oktober 2022 12:58


 Just nu tror jag att det händer massor av spännande och framförallt oroväckande saker gällande vår konsumtion och att vi mycket snart kommer att få se mycket avgörande effekter av både de senaste och de kommande veckorna.  Stora fördelar är väl i...

Av Gitte - 3 oktober 2022 10:57


    Gick och la mig igår med massa goda intentioner. Nu skulle jag minsann bli bättre på att tänka positivt även om världen ramlar runtomkring. Ja, du har nog förstått att jag är en sån som läser nyheter flera gånger om dagen med stor förfäran o...

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Ovido - Quiz & Flashcards