Direktlänk till inlägg 3 december 2009

Begreppet skambud existerar inte idag!

Av Gitte - 3 december 2009 13:14

Jag fick ett mail ang detta bloppisinlägg av min utförsäljning av restrullar samt provbitstagna rullar samt rullar öppnade för fotografering, dvs helt okej hela rullar men utan plastning. "säg till om det är skambud". Jag vill bara förtydliga att skambud inte existerar. Jag ställer första packomgång till klockan 22,00 ikväll, och de rullar som har fått bud har fått bud och får de inte högre bud så får de inte.

Begreppet skambud existerar därför inte på de allra flesta varianter; jag undantar dock dessa nedan som jag visar på bild nedan, dem vill jag åtminstone ha ett nästan rimligt bud för att släppa, då de är superfina, men det är väl de 3 nedersta som jag själv värderar mest själv; fast det innebär idag inte sådär jättemycket ändå till syvende och sist måste jag väl säga. Jag lider av pms-röjiver och skall rensa ut allt jag kan. Mina tapeter ligger liksom inte så högt i ordinariepris i vanliga fall, så självklart är jag högst förhandlingsbar när jag röjer ur, det är ju givet!

                 



 
 
Gitte

Gitte

3 december 2009 14:10

Ett litet tillägg till pg mailkontakt. "jag kanske höjer mitt bud senare". Men seriöst, det här är en betydligt enklare form än tradera, och jag har inte tänkt lägga mer än nödvändigt med energi på det här, utan det skall vara snabbt och enkelt och inga mailanden hit och dit i efterhand för att göra upp vem som skall ha vad. Kan någon tänka sig att ge mest för en rulle, oavsett om det är skambud eller ej, så hör jag av mig och packar och ber om adress.

Jag kom att tänka på, en mycket irriterad och besviken man jag hade kontakt med via blocket en gång. Jag hade en annons ute, på en vara (i ett skick så att till och med sveriges största samlare vid ankomst knappt hade sett dess like tidigare, med fabrikens originalpappersdekal och allt och själva varan var verkligen fin).

Jag fick massor av svar på några timmar. Ingen med något rejält bud, alla ville veta var nivån låg. Sen fick jag ett samtal av en man som lade bud på 1200:- osett, han kunde hämta när som helst, och jag kunde höra av mig när någon bjöd över. En timma senare fick jag ett supertrevligt samtal från som sagt, en välkänd samlare inom området, med en stor och fin samling. Han var rak och ärlig. "Du kan driva upp priset hur lätt som helst, men av mig får du ett bud på fem". Det kändes som en hygglig deal för mig trots allt, men framförallt kändes det som att detta var samlingen som grunkan skulle befinna sig i, han kunde vårda den bättre än jag själv; så jag välkomnade honom och senare samma kväll dök han upp, och det var ett ytterst ytterst trevligt möte, och det var ömsesidigt.

Dagen efter ringde åter mannen som lagt bud på 1200:- och jag beklagade att varan var såld, så tyvärr.
-"men varför mailade du mig inte när jag blev överbjuden, oavsett pris hade jag bjudit över?". Jag svarade att jag antog att han hade angivit vad han ville betala och någon annan ville betala mer, så enkelt var det. Han blev inte glad, tvärtom sa han att han hade betalat massor över det budet jag tog om jag bara hade hört av mig. Synd att han inte sa det från början?
Men, desto gladare blev köparen förstås, och flera år senare när jag ringde honom i annat ärende så kopplade han direkt vem jag var när jag presenterade mig, och berättade att han räknar den till topp 3 i sin samling. Som absolut är en stor och förnäm samling av sitt slag!

Men samma gäller nu. Endast när två bud är lika och jag inte kan särskilja enligt min prioriteringslista, så lägg det bud du vill ge, och förvänta dig inte möjlighet att lägga ett högre bud senare. Snabbt och enkelt skall det va!

Gaah, vad jag känner mig bitchig nu?? =)! *ler nervöst*

http://bortbytingen.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Persil,ja

3 december 2009 15:22

Oj, så vacker nr 2 uppifrån var!!!!!!!!!!! Vilka detaljer!!!

 
Gitte

Gitte

3 december 2009 15:42

Yesbox! Absolute faboulous! Nu har jag inte öppnat rullen för att ta bild men den är garanterat skitsnygg!

http://bortbytingen.bloggplatsen.se

 
Gitte

Gitte

3 december 2009 21:23

Annika! Jag tog bort ditt inlägg med bud, men har noterat det i min mailkorg, så det gills ändå =)! Lite av nöjet är att ingen ser vad andra har bjudit, och jag kommer inte att försöka få er att höja bud i onödan i efterhand!

http://bortbytingen.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gitte - 7 oktober 2022 08:44

    Jag ska börja med att berätta att jag roade mig med att lägga upp lite kuliga julkort på Tradera igår. Vespan hittar du här. Men de verkar rulla ganska fort. Jag la upp några fler varianter av dessa och julkort av Britt-Lis Erlandsson men ni...

Av Gitte - 5 oktober 2022 13:33


    Det låter helt otroligt men det är faktiskt sant. Du hittar den här.  Jag ska från början säga tydligt att det INTE är min förtjänst och att jag hoppas inte att det är uppfattas som ett "skrytinlägg" (jag föraktar självhävdelse och försöker ...

Av Gitte - 5 oktober 2022 11:15


Jag avslutade mitt telefonsamtal och gick ut för att ta ett bloss. Där satt dottern och drack kaffe i vår paviljong. Det är nu inte i sig någon märklig företeelse för hon bor i fastigheten bredvid så vi råkas ofta under paviljongen som vi inte packat...

Av Gitte - 4 oktober 2022 12:58


 Just nu tror jag att det händer massor av spännande och framförallt oroväckande saker gällande vår konsumtion och att vi mycket snart kommer att få se mycket avgörande effekter av både de senaste och de kommande veckorna.  Stora fördelar är väl i...

Av Gitte - 3 oktober 2022 10:57


    Gick och la mig igår med massa goda intentioner. Nu skulle jag minsann bli bättre på att tänka positivt även om världen ramlar runtomkring. Ja, du har nog förstått att jag är en sån som läser nyheter flera gånger om dagen med stor förfäran o...

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Skapa flashcards