Alla inlägg den 3 december 2009

Av Gitte - 3 december 2009 22:08

Nu har jag gjort kväll och skall sätta mig å gå igenom mailen som har kommit in under dagen. Men jisses, jag är verkligen överraskad, tack skall ni ha! Det här var absolut ett riktigt riktigt roligt och spännande sätt att göra en utrensningstömning, och jag kan lova redan nu att det var INTE sista gången jag gjorde såhär!

Jag återkommer strax, eller så strax det kan gå och sätta ihop listor och mail etc. Ni som har högsta bud får ett mail av mig under kvällen och så fort jag har rotat fram rullarna, påbörjat packning i bubbelplast etc, så kommer en feedback på hur det har gått och vilka rullar som har gått vidare i denna första omgång.

Av Gitte - 3 december 2009 13:14

Jag fick ett mail ang detta bloppisinlägg av min utförsäljning av restrullar samt provbitstagna rullar samt rullar öppnade för fotografering, dvs helt okej hela rullar men utan plastning. "säg till om det är skambud". Jag vill bara förtydliga att skambud inte existerar. Jag ställer första packomgång till klockan 22,00 ikväll, och de rullar som har fått bud har fått bud och får de inte högre bud så får de inte.

Begreppet skambud existerar därför inte på de allra flesta varianter; jag undantar dock dessa nedan som jag visar på bild nedan, dem vill jag åtminstone ha ett nästan rimligt bud för att släppa, då de är superfina, men det är väl de 3 nedersta som jag själv värderar mest själv; fast det innebär idag inte sådär jättemycket ändå till syvende och sist måste jag väl säga. Jag lider av pms-röjiver och skall rensa ut allt jag kan. Mina tapeter ligger liksom inte så högt i ordinariepris i vanliga fall, så självklart är jag högst förhandlingsbar när jag röjer ur, det är ju givet!

                 



Av Gitte - 3 december 2009 12:48

Men gud, jag tror jag får hybris. Kikar lite på blogginlägg och ser vinterinlägg från norra delarna av landet... och får en sådan längtan efter vidder och snö så jag bara dånar och dör.

Om jag nu sätter mig här vid datorn och kan presentera ett lager- eller fabriksjobb för sambon i eftermiddag som är sökbart och dessutom hittar ett hus till uthyrning (med vedspis, ett måste!) så tror jag att vi kan börja packa imorgon. För visst kommer han att jubla över att hänga med på min nästa nyck? *suck*

Jag har ett vuxet barn som kom hem från Arjeplog häromdagen och han längtar upp så han nästan går i atomer, så han hänger i varje fall med, jobb eller ej. Han skulle åka med om en halvtimma om så vore, bara han hinner slänga sig i duschen först...

Av Gitte - 3 december 2009 10:42

Den här varianten är den enda som har ett -enligt mitt menande- maxat bud, då det är en tagen rulle. Dvs, det är inte en hel rulle, skulle gissa att det har varit en rulle med högre vikt på från början. Återstår av den gör 576 gr. Motsvarar någonstans mellan en ½ till 3/4-rulle. Men budet är redan högt på den, och högre förväntar jag mig inte. Vill bara förtydliga detta, eftersom det kommer en hel del bud på denna.

  

Av Gitte - 3 december 2009 08:14

Då jag fick en fråga på tapeterna så tänkte jag att kanske fler var intresserade av svaret. När det finns fler så är det hela plastade rullar som avses i 1:a hand.

1, 2, 3= ett fåtal fåglar samt orangeblom finns. Flertal grön 3-blomma; 200:- plastade.

4, 5, 6, de sista rullarna av alla 3; silberstreifen 250:- övriga 200:- ord tidigare pris.

7, 8, 9, fåtal rullar 8, 9 250:- resp 200:- 7, sista rullarna.

10, 11, 12, några rullar finns. 200:-
13, 14, 15; 15 finns rullar kvar av 200:- äggblomma sista rullarna 350:- grönrand sista 200:-
16, 17, 18, rullar finns av alla, hildesia 250:- övriga 200:-
19, 20, 21, sista av 20-21 200:- 19 enstaka rulle finns, 250:-
22, 23, rullar finns, 200:-
25, 26, finns, 200:-

37, sista rullen, 200:-

41, sista rullen, 250:-

45, fåtal rullar finns, 200:-


Ej tidigare prissatta, fler rullar finns ej: 24, 27, 28, 29, 30, 31,´32, 33, 34, 35, 36, 38, 39, 40, 42, 43, 44. Svårsläppta är äggblommorna och nr 28+36 som är något utöver det mesta.... egentligen de enda jag inte riktigt är beredd att skänka bort.

Ang min flickr-sida (mina tapeter i kanten nertill) så kommer sidan att vara missvisande och i olag tills på måndag då flera varianter går iväg nu.


Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Ovido - Quiz & Flashcards