Direktlänk till inlägg 1 december 2009
Vet inte om någon minns inlägget om rustas färg? Eller mitt utandningsinlägg då de var väldigt snabba på att höra av sig? Jag blev påmind om dessa inlägg igår då jag fick ett mail från en familj som hade googlat på rustas färg efter att ha haft samma erfarenhet som jag har haft och de undrade om de fick hänvisa till mina inlägg. Självklart fick de det, fattas bara annat; inte minst sedan Rusta återigen bedyrar att de minsann aldrig fått några klagomål på sin färg. Vilket bevisligen är ren och skär lögn då de haft en mailkonversation med mig bland annat som jag givetvis skickade över till familjen. Ska fan säga att de aldrig fått klagomål till alla, liksom de gjorde till mig, så man får stå där och känna sig som ett fån mitt i alltihop som är ensam om att ha problem med en färg, vilket säkert beror på att man har gjort något fel istället för att färgen är undermålig. Mycket, mycket dåligt Rusta. Skall jag friska upp ert minne lite kanske hur ni förde dialog med mig?
i utandningsinlägget redogör jag för att ni vill ha in kvitto och ersättningskrav.
Det fick ni förstås, jag skickade foto på kvitto, tre 10-liters spannar, 4 rullar maskeringstejp och skrev som sagt att ni själva säkert hade en tariff för vad arbetstimmars värde betingar. Och jag räknade med ca 20-25 arbetstimmar för att göra om det, vilket säkert var satt i underkant, med tanke på att vi liksom inte är proffs. Dvs beräknad mertidsåtgång, inte vad jobbet hade tagit första gången vilket var betydligt mer än de tjugo timmar jag uppgav att jag ville kompenseras för. Det kändes absolut som en rättvis uppställning då jag hade räknat med att göra det EN gång, och att det skulle räcka, så det som var överskjutande jobb för mig var ANDRA gången jag skulle måla om det.
Dvs, en ganska enkel uppställning på Rustas svar på mitt inledande klagomål:
"Hej!
Tack för ditt mail.
Vänligen återkom med en kopia på ditt kvittot, bilder samt ersättningskrav."
Med vänliga hälsningar
XX
Rusta Kundtjänst
Eller hur?
Sen hände ingenting. Sen hände ytterligare ingenting. Sen hände det att jag skickade in ett mail "hallå, fick ni mitt mail?". Det fick jag svar på. Vi återkommer när vi har tittat på ärendet.
Ytterligare ett tag går.
Sen kommer ett gulligt svar:
"Hej Gitte!"
Tack för ditt mail.
Den färg du valt är matt, glans 4. Matta färger har lägre tvättbarhet än
glansig färg. Om man vill ha riktigt matt färg får man göra avkall på
tvättbarheten. Detta innebär att färgen kan fälla vid avtorkning med fuktig
trasa även efter att färgen har torkat. Den ska dock inte färga av sig om
man vidrör med regnvåta kläder exempelvis.
Rustas vanliga väggfärg har glans 7 som jag rekommenderar om du vill ha hög
tvättbarhet. Vi vill gärna som goodwill erbjuda dig nya burkar av 10301212
VÄGGFÄRG NYANS VIT 5L GLANS 7 (249:-) till samma värde du köpt den andra
färgen av, alltså totalt 1047:-.
Med vänlig hälsning
XX
Rusta Kundtjänst"
Jahaa? Ahaaa? Det var MITT fel således att färgen fällde. Det var bara för att jag valde en matt färg? Fast att jag hade ställt frågan om att färgen var hållbar och av god kvalitet och jag beskrev ändamålet?? Ehh. Där blev jag ärligt talat frustrerad.
Ny färg i "GOODWILL".
Eh, jag vet inte om jag vill kalla sådant goodwill ärligt talat. Och jag skriver tillbaka att färg är ointressant för min del. Då de hade länken till mitt första inlägg så står det också tydligt där att jag aldrig mer kommer att köpa eller använda färg från Rusta, så det kan inte ha varit en överraskning utan jag antar att det är ett fullständigt hån och ironi, och ett lustigt utspel av en alienerad arbetare i kundjtänst som saknar förmåga att känna empati med dess konsumenter och som inte tog till sig grundläggande information i snabbkursen i servicemind, eller företagets policy och förhållningssätt gentemot kunder som de förhoppningsvis fått ta del av på sin arbetsplats. Har ni INTE fått det så skall ni få grundregel nr 1 här: "Inge aldrig falskt förhoppning i kontakt med kunder, eftersom det riskerar att skapa misstillit och kan skada förtroendet för företaget på sikt". Den goodwill-gesten kunde ni ärligt talat stoppa upp någonstans dit lyset inte når vad mig anbelangar.
Som svar på mitt mail får jag då:
"Hej!"
Tack för mailet.
Vi kan erbjuda ett presentkort på 1 500 kr som kompensation. Vänligen
återkom till oss.
Med vänliga hälsningar
XX
Rusta Kundtjänst
Jag kan väl utan att underdriva konstatera att jag inte direkt föll dem om halsen av pur tacksamhet men skickade min adress. Jag orkade inte kivas om det, det räckte mer än gott och väl med att lägga energin på det som den ändå inte räckte till för, min jäddrans lokal som aldrig blir färdig utan som ständigt står där som ett trist monument över min bristande energiska förmåga och jag kan väl säga att blotta tanken på att börja om från början med valda delar tog andan ur mig. Igen. Det var liksom inte det jag behövde när den väl var färdigmålad. Egentligen är jag förbannad på mig själv för att jag vek mig där och inte såg hela situationen glasklart ärligt talat. Men tja, jag har gått vidare istället men blotta tanken på att någon annan orkar ta tag i det glädjer mig oerhört mycket!
Rusta skall veta att det hade varit väldigt enkelt att få stopp på situationen med mig och jag hade absolut tagit bort inlägget om jag hade kännt att jag hade fått ett VÄRDIGT bemötande, dvs, lika trevligt och värdigt som det första inlägget var, om ni hade fortsatt köra rak dialog och stått upp för vad ni själva hade initierat. Det hade varit lätt som en plätt. Ett erkännande att "tja, färgen håller inte för det här, du är felinformerad och givetvis skall vi rätta till så gott vi kan, och vi skall absolut se till att det framgår i texten på burken så ingen annan blir lurad".
Nu får inlägget istället ligga kvar googlingsbart, och med lite tur är det flera missnöjda färgköpare som kan få hjälp av mitt inlägg, eller rättare sagt min dåliga erfarenhet; varje gång ni har påstått att ni ALDRIG har fått klagomål på eran färg!
Shame on you!
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | ||||
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | |||
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | |||
21 | 22 |
23 | 24 |
25 | 26 | 27 | |||
28 | 29 | 30 | 31 | ||||||
|