Alla inlägg den 23 november 2009

Av Gitte - 23 november 2009 16:00

I dotterns rum hittades ungefär det mest tänkbara och otänkbara när vi gick igenom. Diskhon är just nu fylld till bredden av färgat glas och flaskor, dem tog jag upp förstås. Sen hittade dottern mina gamla mask-gjutformar och masknegativ och en maskstock. Det var så länge sedan jag satt och gjorde masker sist.

-"varför gör du inte såna här längre?" frågade hon, och fortsatte "de är faktiskt fina, du är ju bra på sånt här..."

..ojdå, hade visst gjort några gipsformar som jag skulle gjutit betong av, men som aldrig kom till använding. Hm. I tanken släppte jag det nästan direkt, lika snabbt som jag kom på tanken. Gips och betong är jättekul. På alla sätt och vis. Men skräpigt och platskrävande...


I morse kom tanken medan jag höll på med något helt annat... (traderapackningar, vilket är rätt så medativt mellan varven).


Tapetmasker? Går det?

Men guuud, måste ju testa, eller hur?

-Hallå, var är alla mina vaselinburkar?

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Ovido - Quiz & Flashcards