Direktlänk till inlägg 19 november 2009

Gypsy-Chic vintage wallpaper

Av Gitte - 19 november 2009 22:41

Det här inlägget kräver lite bakgrundsljud, så att gunget kommer i rätt takt. Så tryck på knappen, lyssna förbehållslöst.   


Den här har jag nog visat några gånger, och jag har ingen gång fått gehör för min passion för den. Men ahhh, den är helt underbar, ser ni inte?

Men tror fasen det, när jag visar halvraddiga bilder... eller hur?

  

Gipsy-chic, jag är lite delad till det begreppet, eller åtminstone tll mycket av det som salusförs under den beskrivningen. Bara för att det blir lite lila, ceries eller turkost så får det inte mitt hjärta att klappa extra ärligt talat. Jag kan titta på det och tänka att "javisst, kul" men Thats it. Men var är genuiteten? Passionen? Det där som får det inre dragspelet att löpa amok?

Men titta här...

  

Ser ni? Skimret? Detaljerna? Ahhh, den är absolut fantastisk! HELT ljuvlig, och absolut klockren. Om ni frågar mig! Den här vågar jag kalla gypsy-chic, och med det innefattar jag både formen, detaljerna, och jag vinkar till alla tavringar, och roman/i/o-manusch, häng mig inte! Glad !


Den här har jag inte heller lyckats få fram färgen på tidigare, en megastor medaljong:

  

Också en helt fantastiskt underskattad variant som jag inte lyckats få fram på bild.


Tja, som ni förstår håller mitt liv på att svänga igen. Från knappar till moccasiner, till tapeter. Idag har det varit en tapetdag av stora format. Det kommer det att bli imorgon med. Och det här helt underbart, vad jag har saknat mina pappersbitar som förför mig med sina fantastiska mönster och former!


Tryckte du på knappen överst? Låt mig gissa...

*Du började med att undra: "vad är det här för dynga som hon lägger på sin blogg?".

Kanske tittade du på kartorna lite i bakgrunden i början. Men tappade intresset och scrollade ner.
Jag hoppas att du inte stängde av.

För jag anar att du kom på dig själv med att sitta och studsa till musiken efter en stund.

(Dvs, om du har det i kroppen vill säga...).


Bara för det får du en Gogol Bordello till:   

 
 
Ingen bild

Persiilja

19 november 2009 23:15

Håller med om att tapeten är grymt vacker....hm....var skulle jag kunna ha den.....?????

 
Lycke

Lycke

20 november 2009 00:27

Neeeej!!!!! Jag skrev en jättelång kommentar alldeles precis och så tappade jag den för att det var felaktig säkerhetskod!!!!!! GUUURRRRR.....morrrrr....såja såja!
Jaja, det var en fin tanke du fick i allafall - försöker ta det igen - mysiken är grym - precis vad jag går igång på - spela gärna mer sådant så jag får lite föda till mitt inre musikbarn...mmmmmmm...love it! Och passar till de...du har alldeles rätt - helt ljuvliga tapeterna - inte visa sådant för köpgalen Lycke :D

Ska fixa lite inlägg med mannens bakning snart - jag loovar - börjar bli dags för det var ju ett tag sedan, hehe..
Hav en underbar torsdagnatt goa du!!!

Kramhögar Lycke

http://till-vidas-ara.blogspot.com

 
Helena

Helena

20 november 2009 07:53

Uhuu... Jag måste hejda mig... Bromsa... Den understa var underbar! Men nu måste jag få upp de tapeterna som jag köpt av dig först. Maken kånkade in en hylla till i tv-rummet igår. Den ska justeras in i helgen, målas och tapetseras så är det heeeelt klart i tv-rummet. Jag verkligen älskade den vinröda tapeten. Jag ska visa lite mer bilder när jag "blingat" klart....
Kramelikram

http://www.retro-tokig.blogspot.com

 
Gitte

Gitte

20 november 2009 13:35

Persil; =)! Härligt att någon ser det jag ser! Lycke; tack så hjärtligt! Och du mannens bakkonstruktion kan jag inte få nog av! Han verkar vara helt absolut fantastisk med socker och bakverk i handen! Ser verkligen verkligen fram emot det, och jag tycker FORTFARANDE att han skulle starta en bakblogg!!
Helena; du är en kvinna i min smak, skall vi gifta oss? ;) Åkejdå, våra män kanske skulle ha synpunkter på mitt frieri, så det kanske inte är helt fullt allvarligt menat, men nästintill! Jag älskar ditt sätt att ta ut svängarna och våga dig på det nästintill omöjliga tunga projektet i form och designväg och att dessutom göra det helt utomordentligt utsökt. Det här är också en TUNG variant som kräver mycket av omgivningen runtomkring, men rätt placerad så ... den tar andan ur en!!

http://www.bortbytingen.bloggplatsen.se

 
Skaffaren

Skaffaren

20 november 2009 21:25

Videon påminde mig om mina resande år i ungdomen.
Optimistiskt och minst sagt lite hej & hå.

http://skaffaren.blogspot.com

 
Helena

Helena

20 november 2009 22:12

Haha.... Rodnar och bockar och bugar!! Vad gäller "frieriet" så är jag vad maken anbelangar till salu av och till..... Jag kanske kan återkomma nästa gång som han tröttnar på mig??? Hihi......

http://www.retro-tokig.blogspot.com

 
Gitte

Gitte

21 november 2009 09:23

*fniss* gör så Helena, min tröttnar nämligen på mig mellan varven med!

http://www.bortbytingen.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gitte - 7 oktober 2022 08:44

    Jag ska börja med att berätta att jag roade mig med att lägga upp lite kuliga julkort på Tradera igår. Vespan hittar du här. Men de verkar rulla ganska fort. Jag la upp några fler varianter av dessa och julkort av Britt-Lis Erlandsson men ni...

Av Gitte - 5 oktober 2022 13:33


    Det låter helt otroligt men det är faktiskt sant. Du hittar den här.  Jag ska från början säga tydligt att det INTE är min förtjänst och att jag hoppas inte att det är uppfattas som ett "skrytinlägg" (jag föraktar självhävdelse och försöker ...

Av Gitte - 5 oktober 2022 11:15


Jag avslutade mitt telefonsamtal och gick ut för att ta ett bloss. Där satt dottern och drack kaffe i vår paviljong. Det är nu inte i sig någon märklig företeelse för hon bor i fastigheten bredvid så vi råkas ofta under paviljongen som vi inte packat...

Av Gitte - 4 oktober 2022 12:58


 Just nu tror jag att det händer massor av spännande och framförallt oroväckande saker gällande vår konsumtion och att vi mycket snart kommer att få se mycket avgörande effekter av både de senaste och de kommande veckorna.  Stora fördelar är väl i...

Av Gitte - 3 oktober 2022 10:57


    Gick och la mig igår med massa goda intentioner. Nu skulle jag minsann bli bättre på att tänka positivt även om världen ramlar runtomkring. Ja, du har nog förstått att jag är en sån som läser nyheter flera gånger om dagen med stor förfäran o...

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Ovido - Quiz & Flashcards