Alla inlägg den 2 november 2009

Av Gitte - 2 november 2009 09:51

Nu står den här och väntar på sina kollegor. Hylla nr 1 är ihopmonterad.

  

Nog blev det skillnad?

    

Skall baske mig ta en bild på sista hyllan innan vi tapetserar med hyllorna i.

Det här är ju skitroligt ärligt talat!

De skall väggfästas, en liten bit upp, så jag anar nästan att det blir en fondvägg i sig själv fasta att vi inte tapetserar väggarna!

     



Av Gitte - 2 november 2009 09:13

Jag har fått ett mail från Amerikat. Har jag kanske någon information i mina kataloger om gamla knivar? En samlare sitter på andra sidan atlanten och söker mer information, dvs gammal information om knivar, fällknivar, arbetsknivar, jaktknivar och knivar av allehanda slag.

Råkar du ha lite knivinformation du vill dela med dig utav så säg genast till, jag tror att det skulle uppskattas varmt.


Men jag har i varje fall letat fram min låda med kataloger, eller åtminstone den jag har här hemma, för i magasinet har jag förstås fler men de tar lite längre tid att komma åt, så jag börjar med det jag har. Det kommer jag att sitta med under förmiddagen, och det skall bli riktigt kul.


Jag kan absolut förstå vurmen för. En kniv är ett arbetsinstrument och de går att fullända in absurdum, ingen kniv är den andra lik efter ett tag utan de formas väldigt mycket efter sin ägare. Gå kika i din egen knivlåda eller verktygslåda. Visst har väl också du en kniv där som ligger lite extra väl i handen, som har ett blad som gör den mer användbar än andra och som har en form som tilltalar lite mer estetiskt än andra?

För mig är en bra kniv en livsnödvändighet; minst EN riktigt bra kniv måste "man" bara äga! (Mina söner har förstås mängder... mormor har också en knivvurm, och hon gav dem varsinn arbetskniv innan de kunde krypa ungefär). På mina skall det helst stå Martiini på den och så skall den ha ett extra väl passande hölster att ligga i, och där skall den ligga BRA och FAST utan att åka omkring.

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Skapa flashcards