Direktlänk till inlägg 1 november 2009

Tapetkvällspyssel, ett gemensamt projekt.

Av Gitte - 1 november 2009 12:36

Min kära sambo kommer sällan med egna funderingar eller ideer som blir gemensamma projekt. Oftast har han en plan klar för sig själv "fixa antennsladd, åka köpa olja till bilen, tvätta bilen, städa köket" eller whatever. Jag är däremot den som säger att: "skall vi fixa bokhyllorna ikväll?" Han säger aldrig nej, utan går på direkt, ibland är det nästan så att jag får invända "oj, det här är MIN ide, jag måste få vara med?" *skratt*.

Men igår gick vi in i det med liv och lust och jag fick ange takten. Tack, det uppskattar jag verkligen! Kyss På det viset kan en lösningsfokuserad caveman vara lite svår ibland, särskilt när mitt sätt att styra upp oftast inte liknar hans och han ändrar ofta på min processväg för att han anser att det blir bättre på ett annat sätt (=hans sätt), eller för att det blir mer logiskt att börja på ett annat sätt, eller i en annan ordning än det jag MÅSTE göra det på för att fatta var eller hur jag skall börja.


Jag föreslog att han skulle åka och hämta en särskild tapet medan jag fixade disken.

Så blev det.

Jag föreslog att han kunde börja göra iordning medan jag fixade klart maten, potatis och Pizzatorsk, som bara kunde sättas in i ugnen.

Så blev det.

Vi tog fram den tråkiga ikea laminathyllan:

  

Här är hyllplanen utblockade, men det finns fyra hyllplan.

  

Barn, lyssna nu! Man får INTE klippa i papper med mina fina frisörsaxar.... *känner mig konsekvent, not, rodnar lite, hittade ingen annan, men gör inte om det..*

  

Vi duttade och fixade och strax stod hyllplanen på tork:

  

Jag ville satt igång med de andra två likadana cd-bok-hyllorna (heter de Flärke, måntro?), men sambon satte stopp:

-Vi får se hur det blir när det torkar, tapeterna ligger kanske på golvet imorgon, det är inte säkert att tapetklister fäster på laminat utan vidare".

Hm. Jag vill ju göra allt på en gång, och helst färdigt när jag ändå håller på, annars finns risken att det ALDRIG blir klart, men okej. Han är klok. Kanske bäst att lyssna på honom denna gång. Och det var tur, vi gjorde ett par insikter idag när vi började sätta ihop. De kommer i inlägget när hyllan är klar och uppsatt och full med pocketböcker, som de skall innehålla.


Tjockholmen sitter med på ett hörn:

  

Visst är han fin? Precis 12 veckor gammal, är han nu. Åke har flyttat vidare häromdagen, så finns du i mina trakter och har funderat på att skaffa en kelen, god och föremålstokig röd hankatt, med visat jaktintresse: så är väl tanken att han skall få flytta han med...tror jag.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gitte - 7 oktober 2022 08:44

    Jag ska börja med att berätta att jag roade mig med att lägga upp lite kuliga julkort på Tradera igår. Vespan hittar du här. Men de verkar rulla ganska fort. Jag la upp några fler varianter av dessa och julkort av Britt-Lis Erlandsson men ni...

Av Gitte - 5 oktober 2022 13:33


    Det låter helt otroligt men det är faktiskt sant. Du hittar den här.  Jag ska från början säga tydligt att det INTE är min förtjänst och att jag hoppas inte att det är uppfattas som ett "skrytinlägg" (jag föraktar självhävdelse och försöker ...

Av Gitte - 5 oktober 2022 11:15


Jag avslutade mitt telefonsamtal och gick ut för att ta ett bloss. Där satt dottern och drack kaffe i vår paviljong. Det är nu inte i sig någon märklig företeelse för hon bor i fastigheten bredvid så vi råkas ofta under paviljongen som vi inte packat...

Av Gitte - 4 oktober 2022 12:58


 Just nu tror jag att det händer massor av spännande och framförallt oroväckande saker gällande vår konsumtion och att vi mycket snart kommer att få se mycket avgörande effekter av både de senaste och de kommande veckorna.  Stora fördelar är väl i...

Av Gitte - 3 oktober 2022 10:57


    Gick och la mig igår med massa goda intentioner. Nu skulle jag minsann bli bättre på att tänka positivt även om världen ramlar runtomkring. Ja, du har nog förstått att jag är en sån som läser nyheter flera gånger om dagen med stor förfäran o...

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Ovido - Quiz & Flashcards