Direktlänk till inlägg 26 oktober 2009

Att tapetsera trämöbler

Av Gitte - 26 oktober 2009 17:13

Jag håller på att ta sats för att tapetsera lite möbler.

Dels är det ett skåp i affären som jag kommer att använda som butiksinredning:

skänkt glasskåp  

Jag var i valet och kvalet, skall jag måla den vit? Det hade passat väggarna bäst ärligt talat. Men sambon invände:

-Den är bra mycket finare brun! Måla den INTE. Klä bara baksidan med tapet som du har tänkt.

Nu är ju tapeten jag har i åtanke för den här vit i bakgrunden, men jag lyder honom. De få gånger han väl uttrycker sig så gäller det att ta fasta på det han säger för han har ofta rätt, och är framförallt inte lika spontan eller ombytlig som jag själv.

Så, så får det bli.

Jag har ju inte tagit bild på världens vackraste tapet ännu, och det KAN bli den, men jag står även på lut att välja den här som redan finns representerad på en fondvägg, retrotapet från sjuttiotalet förstås:

  

Beige bakgrund, blå blomslingor. Lite småmönstrad. Tror den gör sig egentligen, fast kanske tråkigt att upprepa samma tapet när rästen av lokalen har massa olika?

Den här är bra läcker med:

  

Fast oj, nu kom jag ju på... den hääär, med stilistiska tunna bruna medaljonger som matchar skåpets bruna träfärg:

  

Jamen dueh... den är ju baske mig helt perfekt. Sicken jäddrans tur att jag bloggar så jag inte förhastar mig utan testar lite olika varianter i tanken ibland.


Sen är det mina pocketbokhyllor, cd-bokhyllor här hemma som skall upp i sovrummet, och där vill jag ha en fondvägg med. Där ligger dock världens vackraste tapet lite pyrt till. Den skulle ju egetligen suttit där dunderklumpentapeten kom upp:

  

Men det var la en himlarns tur att jag till sist valde rätt tapetet där med, är helnöjd med resultatet måste jag säga.

Den förtjänar att visas i närbild igen. Tyvärr har jag inga rullar kvar av den, hade mer än gärna haft den i lite olika färgställningar, men det lär man väl aldrig springa på...

  







 
 
Åse

Åse

26 oktober 2009 20:28

Jag ser fram att se resultatet, det kommer nog att bli riktigt snyggt!

http://www.interiorguiden.se

 
skogsnuvan

skogsnuvan

27 oktober 2009 08:06

Den vita med bruna medaljonger tror jag blir jättesnyggt.

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gitte - 7 oktober 2022 08:44

    Jag ska börja med att berätta att jag roade mig med att lägga upp lite kuliga julkort på Tradera igår. Vespan hittar du här. Men de verkar rulla ganska fort. Jag la upp några fler varianter av dessa och julkort av Britt-Lis Erlandsson men ni...

Av Gitte - 5 oktober 2022 13:33


    Det låter helt otroligt men det är faktiskt sant. Du hittar den här.  Jag ska från början säga tydligt att det INTE är min förtjänst och att jag hoppas inte att det är uppfattas som ett "skrytinlägg" (jag föraktar självhävdelse och försöker ...

Av Gitte - 5 oktober 2022 11:15


Jag avslutade mitt telefonsamtal och gick ut för att ta ett bloss. Där satt dottern och drack kaffe i vår paviljong. Det är nu inte i sig någon märklig företeelse för hon bor i fastigheten bredvid så vi råkas ofta under paviljongen som vi inte packat...

Av Gitte - 4 oktober 2022 12:58


 Just nu tror jag att det händer massor av spännande och framförallt oroväckande saker gällande vår konsumtion och att vi mycket snart kommer att få se mycket avgörande effekter av både de senaste och de kommande veckorna.  Stora fördelar är väl i...

Av Gitte - 3 oktober 2022 10:57


    Gick och la mig igår med massa goda intentioner. Nu skulle jag minsann bli bättre på att tänka positivt även om världen ramlar runtomkring. Ja, du har nog förstått att jag är en sån som läser nyheter flera gånger om dagen med stor förfäran o...

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Skapa flashcards