Direktlänk till inlägg 16 oktober 2009

Helt slut i rutan!

Av Gitte - 16 oktober 2009 21:45

Vi har förstås varit i lokalen hela dagen och jag är helt slut i rutan. Kroppsligt och mentalt färdig. Om någon nu inbillar sig att jag är utarbetad av hårt kroppsligt arbete, så glöm det; för jag vet ärligt talat inte om jag har utfört något som helst vettigt idag egentligen, känns det som när jag tänker tillbaka.

Däremot är jag fullständigt mentalt manglad av att dels bli avkrävd på massa beslut jag inte klarar av att fatta, men som måste fattas snabbt, vidare av att bli avbruten med det jag håller på med. Nu känner jag verkligen att jag inte är fullt återställd ännu, för det där brukar inte vara något problem för mig, men idag var det ett väldigt stort problem.


Står jag och tvättar av hyllor så klarar jag inte av att släppa det för att gå iväg bak och fatta beslut om vilket låda som skall upp och vilket som skall ut i lokalen för uppackning, och sen återgå för att återuppta det jag skall. Det fanns liksom inte, utan hade jag släppt så tog det lång tid för mig att komma på "vad var det jag gjorde nu?" "Vad tusan var det nu jag var på väg att ta tag i när någon PRATADE med mig och fick mig att tänka på annat en stund?" och så får jag gå omkring och liksom inte hitta luft i min egen hjärna. Nuförtiden klarar jag liksom inte riktigt av att göra något annat samtidigt som jag pratar ens. Börjar jag prata; stannar allt annat upp.

Gudars skymning vad jag hatar det här tillståndet... fan, jag är inte van vid det här, och känner absolut inte igen mig själv i det.


Jag känner mig otroligt velig just nu, och tafatt. Tack gode gud att jag har två människor omkring mig just nu som ser när jag inte klarar av att fatta besluten och faktiskt gör det åt mig. Det behöver jag verkligen!


Gränsen gick dock vid mina tapeter. *skratt*. Jisses vilket hot det blev när man helt plötsligt var på väg att bestämma sig för att ställa dem där bak rätt upp och ner i tapetlådor. Jag blev ettrig som en iller där ett tag, och det kändes oneligen som om någon höll på att ta ifrån mig mina barn allra minst.


Nu när jag sitter här kan jag skratta åt mig själv, men just där och då var det absolut inte roligt.

Men här stressflyttas inga tapeter på några villkors vis, om så himlen ramlar ner! Men till sist hittade vi i varje fall lösningar som till och med för mig i mitt upprörda "rör-inte-mina-tapeter-"tillstånd kändes som acceptabelt, medan vi får gjort färdigt och gjort iordning bakre delen av lokalen. Fasen, hade jag fått välja hade jag tagit med mig varenda rulle hem och bäddat ner i dubbelsängen, och om inte det hade räckt så hade ungarna fått släppa till sina sängar med, bara rullarna ligger bra; ungefär. Så att flytta in dem i magasinet utan vidare koll på vilka som hamnar var hur som helst, det går ju bara inte, det säger väl sunda förnuftet, eller hur? *skrattar ironiskt åt mig själv och min egen tramsighet!*

 

Just nu längtar jag oerhört mycket efter att knyta armband, något jag inte har gjort på väldigt väldigt länge. Tror jag skall ta mig ett varv och se om jag kan hitta mina moulinex-trådar, och min mösterpåse. Det är nog vad jag skulle behöva just nu, ärligt talat. Det tar ca 1,5 timma att knyta ett armband, lite beroende på mönster, men under den tiden så blir det massor av tankar tänkta och släppta och jag brukar i allmänhet vara helt ren på tankar när jag är klar. Så jag tror jag skall gå på trådjakt! Hoppas ni alla har haft en härlig dag!

 
 
Skogsnuvan

Skogsnuvan

17 oktober 2009 18:18

Knyta armband låter som en avslappnande sysselsättning. Nu blev jag nyfiken. Kan man få se hur det blev????

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

 
Gitte

Gitte

17 oktober 2009 21:37

Javisst, kan absolut lägga bild när de blir klara. Började på två olika mönster igår och gjorde dem halvfärdiga men som sagt, så fort de är klara visar jag gärna.

http://www.bortbytingen.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gitte - 7 oktober 2022 08:44

    Jag ska börja med att berätta att jag roade mig med att lägga upp lite kuliga julkort på Tradera igår. Vespan hittar du här. Men de verkar rulla ganska fort. Jag la upp några fler varianter av dessa och julkort av Britt-Lis Erlandsson men ni...

Av Gitte - 5 oktober 2022 13:33


    Det låter helt otroligt men det är faktiskt sant. Du hittar den här.  Jag ska från början säga tydligt att det INTE är min förtjänst och att jag hoppas inte att det är uppfattas som ett "skrytinlägg" (jag föraktar självhävdelse och försöker ...

Av Gitte - 5 oktober 2022 11:15


Jag avslutade mitt telefonsamtal och gick ut för att ta ett bloss. Där satt dottern och drack kaffe i vår paviljong. Det är nu inte i sig någon märklig företeelse för hon bor i fastigheten bredvid så vi råkas ofta under paviljongen som vi inte packat...

Av Gitte - 4 oktober 2022 12:58


 Just nu tror jag att det händer massor av spännande och framförallt oroväckande saker gällande vår konsumtion och att vi mycket snart kommer att få se mycket avgörande effekter av både de senaste och de kommande veckorna.  Stora fördelar är väl i...

Av Gitte - 3 oktober 2022 10:57


    Gick och la mig igår med massa goda intentioner. Nu skulle jag minsann bli bättre på att tänka positivt även om världen ramlar runtomkring. Ja, du har nog förstått att jag är en sån som läser nyheter flera gånger om dagen med stor förfäran o...

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Skapa flashcards