Alla inlägg den 13 oktober 2009

Av Gitte - 13 oktober 2009 15:54

Blev just uppringd av ett bolag som erbjöd lägre telefonkostnader, som vanligt som vanligt; såna ringer ofta förstås. Det här var emellertid lite lurigare än de flesta upptäckte jag efter en stunds samtal.


De hade just köpt upp sig på telias nät och ringde runt för att informera om deras tjänst och prisavtal, och det var en hypertrevlig telefonförsäljare, i vanliga fall är jag lite allergisk mot sådana och gör processen kort. Den här hade emellertid en lite kuligare svada än de flesta, och jag kunde sitta tämligen passivt och bara lyssna på alla hans argument, sånt kan roa mig dagar som den här, när jag inte riktigt ids att sätta igång med det jag borde.


Nåja, han jiddrade fram och tillbaka om telia och konkurrensverkets tidigare dom som innebär att telia inte får lov att sänka sina priser hur som helst och jag letade samtidigt febrilt efter en aktuell räkning, då en av skälen till hans samtal till -just!- mig var att telia hade gjort prishöjningar det senaste etc, etc, etc.


När han hade pratat en stund så förstod han förstås att det var helt omöjligt för mig att fatta beslut här och nu, så han erbjöd sig att skicka en skriftlig information med ett förslag med deras villkor så att vi kunde fundera över det i lugn och ro, eller om jag nu hade en sambo som ville ha ett ord med i laget eller så. Och om jag nu mot förmodan ville stanna kvar hos Telia efter det, så skulle jag bara höra av mig och så var läget lungt. Bra va?


Stopp.


Vad sa han egentligen?


Jag ställde för säkerhets skull en motfråga till honom för att höra om jag hade uppfattat rätt? Innebar det att acceptera ett erbjudande hem per post att om jag INTE hörde av mig så bytte jag operatör?

Ja, det gjorde det.

Men det fanns ju direktnummer till honom så det var lätt gjort.

En gång till.

Jag är ju en väldigt förvirrad människa.

Det innebär.

Att jag inte är säker på att jag inom rätt datum tar fram erbjudandet, går igenom det, överväger det, diskuterar det med min sambo, eller ens skickar in att jag vill vara kvar hos telia. Och därmed skulle jag ha bytt bara för att jag tackade ja till att få hem skriftlig information om deras priser?


Så ringer det käcka pojkar till er och vill skicka information per post, så se upp! Att tacka ja till information kan altså innebära att du helt plötsligt har godkänt att byta operatör.

Jag har mycket negativt att säga om Telias kundservice. Men jag stannar nog kvar hos dem ändå! Speciellt när jag hör hur andra teleoperatörer jobbar!

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Skapa flashcards