Alla inlägg den 11 oktober 2009

Av Gitte - 11 oktober 2009 12:28

Ibland är det bra att röja lite extra. Hittade en påse med gamla dekorband som jag nästan helt hade glömt bort. Skulle ju gå igenom dem men oj, hamnade de i skåpet? Där låg de och väntade sedan lång tid tillbaka, men nu är det gjort.


De ligger på tradera om någon är sugen på att piffa upp med lite allmoge och folkloreband. Självklart från gamla lager.


Det här är tyvärr nerklippta stumpar. Går förstås att sy ihop om man är fingerfärdig, men jag antar nästan att de varit avsedda för kökshanddukar och förkläden, eller varför inte byxnederkanter.

De två översta är klockrent 70-tal men sedan blir jag osäker. Satte från 50-tal, men de kan nästan vara äldre ändå någon utav dem. Hur fina som helst! Tyvärr är bilden lite dov, den översta är onekligen verkligen bright70-talsorange och nästa är jeansfärgad, en stump JEANS-resår från 70-talet.

  


Gässen, änderna eller svanarna eller vad det nu är, är hur fina som helst. Dessa två nedanstående bilder är lite längre längder ej nerklippta.

  

Här kommer faugla´na i annan färgställning.

   


En sak till som jag inte gjort på länge, och det är att köra tradera med full koncentration och frenesi. Det blir kommande åtgärd att vidta, så jag gjorde en liten smygstart med morgonutgång på auktionen.

Tror att jag tröttnade när det liksom blev viktigt med måndagsutgångar och kvällsutgång så det tänker jag strunta i framöver. De kommer ut när jag har tid att lägga ut dem annars blir det inte av.


Idag hoppas jag att hitta en påse med gamla plasthyllbårdband som jag skall gå igenom och kontrollera skicket på.  



Av Gitte - 11 oktober 2009 09:03

Idag sätter vi troligtvis, eller förhoppningsvis den nästan sista penseln i lokalen, sedan är den vit.


Då börjar det roliga jobbet med att välja tapeter och hur de skall sitta.


Exciting!

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Ovido - Quiz & Flashcards