Alla inlägg den 24 september 2009

Av Gitte - 24 september 2009 22:32

gick det inte att värja sig längre. Pms-eländet låg på lur hela dagen igår, men det var okej, innebar egentligen bara att jag sänkte mig en halv grad och skärpte mig lite extra. Och förmiddagen och eftermiddagen idag gick bra, Pms är himla bra när man behöver bli arg. Men sedan sänkte jag nog garden för wrroom så hade jag lämnat en liten öppning i solar plexxus, och då såg den lille djeflen till att hoppa in och sätta sig i magtrakten och slå ut i självömkan och destruktiv ångest i full skala. Beklagade mig på facebook, och fick tipset att testa akupunktur. Så om jag ser lite märklig ut imorgon så är det bara för att jag har gått och lagt mig med en nålburk; det måste gå att testa sig fram?

jari 2  

*böööl* Dessutom saknar jag min son, som jag inte har sett på flera veckor. Han har börjat på högskolan och numera har han inte tid med några tråkiga mammor alls. Mitt barn, när du ser det här så avbryt genast alla dumma studier och kom omeddelbart hem till mamma igen!

*Åkejdå, nu tog jag nog i så jag sprack. Riktigt så illa är det inte Tungan ute, lämna in dina uppgifter i tid, borsta tänderna morgon och kväll, ha sköj och var rädd om dig! / Mum loves ya!*

Av Gitte - 24 september 2009 15:48

Att delta i min höstutlottning med priser från Lollopard? Tävla HÄR

      

Av Gitte - 24 september 2009 06:43

grönblad  

Det är NU jag får börja julsortera allt mög som bara ligger i olika högar här hemma. Dvs, om jag skall förverkliga det jag lovade mig själv förra julen när jag stod inför EN flytt -som jag kände till, men det blev ju dubbla flyttar inom loppet av nollkommafem. Både lokal och hem. Eftersom det knappeligen var enkelt att räcka för allt så la vi ringa engagemang på julen, -lovade mig själv att NÄSTA år skulle jag... - och la allt krut på ca 260 kvadrat butik och lager som skulle sorteras och packas; fast det var på den tiden jag var laddad och strukturerad, åtminstone om jag jämför med tiden som skulle komma. Jag har nog nämnt det förr.


Jag kulle bara:

Packa ner ett par hundra kvadrat fullsmockade lager, såväl hemma som i lokalen.

Packa ner allt från butiken, planeringen var 2 veckor, då jag hade öppet sista dagen den 14 dec och skulle vara färdig och städad den sista.

Fixa alla restpapper efter avflytt.

Hitta ny lokal (vilket tack och lov visserligen drog ut lite extra på tiden att få beslut, och sen blev det inte första alternativet men andra alternativet kom så småningom av sig själv, det är där jag håller på nu).  

Sen kom överraskningen, att vi själva skulle flytta när hälften av lagret var hemkört.


Åki, nya tag.

Fick lokalen, så jag skulle bara:

köra alla lager och lanthandelsgrejjer jag hade hemma till lokalen.

Flytta själva, ungefär över ett par åkrar så det skulle gå fort?

Vi skulle ju bara göra oss av med ungefär 2/3 eftersom vi minskade boytan med motsvarande... (från nästan 300 kvadrat till 110 och compact living; vi är ju en stor familj).


Sen skulle vi bara packa upp och bli klara. Nu pratar jag om en period på ca 6 veckor och jag hade räknat med 2 veckor för att packa upp och bli klar, det enda som kom i vägen var en stor jädrans vägg som plötsligt stod där. Så efter att lämna över lokalen den sista december, och några veckor senare  tömma och städa huset, så; pang. Förlamningen infann sig utan att jag ens märkte det. Det enda jag noterade var att jag inte blev klar?

My limit gick någonstans där ungefär, så allt har ju varit tuggummi sedan dess. Men tro attans, jag börjar känna igen mig själv så smått och orkar nästan ta tag i saker igen. Det har varit en nyttig erfarenhet, men dyr. Och jag inser att när jag känner att allt är kört, så orkar jag fortsätta lite till. Och lite till. Och lite till. Om det så bara är dag för dag, eller minut för minut.


Men tiden framför mig hoppas jag innerligt att jag klarar av att göra allt det som känns som om det är lagrat i kroppen.

Dels, bli färdig här hemma.

Dels, bli färdig i lokalen.

Men nu måste jag baske mig också få upp lite försäljningsiffror om jag inte vill hamna fullständigt på bar backe, dvs mer än det är idag.

Så nu ger jag järnet och glädjer mig åt att den strukturerade personen börjar tänka klart igen. Såhär kan jag inte hålla på; då är det bättre att jag springer ut och söker mig "ett riktigt jobb", ungefär.

Och dessutom är det snart "nästa jul" och jag har absolut tänkt att hålla löftet både till mig själv och ungarna!


Det här blev långt och det blev en enda pep-talk till mig själv. Jag hoppas att du som läste ända hit har en fruktsam, energigivande och härlig dag framför dig! (Det tänker jag ha!) Kyss

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Skapa flashcards