Alla inlägg den 9 september 2009

Av Gitte - 9 september 2009 16:06




Jag är allätare när det gäller musik. Nästan i varje fall. Så länge det inte stavas d.a.n.s.b.a.n.d Det är jag dock allergisk mot och det får mina öron att falla av; försök inte övertala mig om annat, är du snäll.


Lars Winnerbäck njöt jag gärna av ett par år innan han blev stor och stark och Lasse med folket, men där någonstans tappade han dock mig. Min dotter däremot har under alla dessa år varit såväl en stor Lasse Winnerbäck -fan och dessutom snott alla mina gamla skivor. De som var lyssningsbara. Men nu gör han något som talar till mig igen, och jag gillar det. Jag uppskattar dock att höra att flera som gillat hans storhetstid förefaller att vara tveksamma till den. Men frågar ni mig, är den inte bara lysande. Texten är helt underbar. Och jag innbillar mig att det här kan vara en text som tilltalar många som i likhet med mig har ungefär samma känsla. Av att vara en adhd-prospect in the middle of the chaos of life, ungefär.


Älskar texten fullkomligt:

"Jag kan ha räknat sekunderna som gick

Mellan ljuset, och åskans dån

Jag kom på mig själv med att undra för ett ögonblick

Om du var på väg hit, eller härifrån

Det tysta ekot är av ett slag för sig

Det kommer ensamt, om det är nåt att ha

Vad du än gör ta inga råd från mig

Jag vet, de fungerar inge bra


Jag får liksom ingen ordning på mitt liv

Det kan va så förfärligt, det kan va så bra

Om nätterna har jag förskingrat så mycket förstånd

Det kanske var pundigt, det kanske var bra


Jag hörde din röst på en ödslig kyrkogård

Jag måste ha träffat, din frekvens

Diskanten var svagare, diktionen mindre hård

Det var som att tonen, var en väns

Det är lätt att se hur sjuk man en gång var

När såren läker, och regnet känns

Gör din tolkning, häll mig full med svar

Rita figurer, och dra en gräns


Jag får liksom ingen ordning på mitt liv

Det kan va så förfärligt, det kan va så bra

Om nätterna har jag förskingrat så mycket förstånd

Det kanske var pundigt, det kanske var bra


Jag får liksom ingen ordning på mitt liv

Det kan va så förfärligt, det kan va så bra

Om nätterna har jag förskingrat så mycket förstånd

Det kanske var pundigt, det kanske var bra


Jag kan ha glömt din vaksamhet, jag söker inte mer än sympati

[Eller jo det gör jag visst]

Inga kan ta fel på varann som vi


Jag får liksom ingen ordning på mitt liv

Det kan va så förfärligt, det kan va så bra

Om nätterna har jag förskingrat så mycket förstånd

Det kanske var pundigt, det kanske var bra


Jag får liksom ingen ordning på mitt liv

Det kan va så förfärligt, det kan va så bra

Om nätterna har jag förskingrat så mycket förstånd

Det kanske var pundigt, det kanske var bra

Av Gitte - 9 september 2009 11:25

Med mycket mycket god hjälp av Fredrik som dels rättade till det jag själv hade ställt till Skäms och sedan enkelt förklarade hur jag skulle göra så fick jag dels... titta åt sidan: en translator. Titta även längst ned i högerkolumnen: en flagcounter.


Nu ÄLSKAR jag förändringarna! Kyss

Av Gitte - 9 september 2009 09:50

Satt sent igårkväll och experimenterade med de här nya avdelninganra och knapparna och ne, inget kul, jag gillar inte knappar och duttar och att trycka sig fram när jag inte vet vad jag gör. Men vill jag inte ha en gräslig grönsvart sida så måste jag liksom göra det, eller hur? Nåja, hittade sidan jag kunde leva med, och till och med gillade och sen fick jag med en avdelning som är tom nedanför, då jag försökte få till en funktion och även INNE på administrerasidan såg de här avdelningarna plötsligt annorlunda ut.

Tryckte på återställa och började om. Men blev inte av med min extrafjärtruta. (grrr).

Nåja, la tillbaka sidan som jag ville ha den, all text hade vit bakgrundsruta och det var frid och fröjd. Sen gick jag och la mig och kom upp till en helt oläslig sida, för den vita textrutan var helt borta.

Trycker på återställa med effekten att deras standardsida var helsvart.

Fick då lägga den här bakgrunden så länge, där texten i varje fall blir läsbar om inte annat, tills hjälp anländer. Ett par mail har skickats och jag hoppas förstås på hjälp från admin.


Men varför i hela friden kom det inget informationsmal med lite instruktioner eller gör-så-här? Kan man inte skicka ett sånt standard till alla användare på ett lätt sätt, eller varför skulle den här förändringen -som inte är helt liten- komma som en otrevlig överraskning? Med lite info i förväg, kanske med lite info om förbättringar som det innebär kunde man kanske till och med sett fram mot det? Jag vill ex ha en transslator och en flaggräknare på min sida, lika tjusig som retro-tokig har, kan man få på sådana gadgets nu? I så fall ser jag det som en fördel, annars vete fåglarna hur man gör framöver om man inte kommer in i det.


Jag behöver verkligen en "faq for blogg-dummies" just nu! Gråter

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Skapa flashcards