Direktlänk till inlägg 5 september 2009

Förbereder utflyttningsfest

Av Gitte - 5 september 2009 18:19

Insåg att jag inte hann med att åka om granngården idag, och jag beklagade mig för min hyresvärd. Som genast fann på råd och tog med mig ner i källaren. Inte vilken källare som helst, ärligt talat, utan den finaste och mest hemtrevliga källare jag någonsin har besökt. Fick slita mig ifrån orange Erik Kold kaffeburkar, plastvattenkannor och rakbladskonservburkar för avlagda rakblad från Matador; och det var SVÅRT!

Till sist kom jag dock därifrån utan att ha tagit med mig mer än det vi kom för. Ett par väl invigda musburar av bästa sort! Sedan inventerades hyresvärdens kylskåp för för kvällen á lá karte. På menyn står:

Lökkorv av finaste sort. Tror att det skall kunna behaga de bjudna.

Tillsammans med lilleman så kom jag fram till att de nog kunde läsa i alla fall. Så nu står det uppdukat och klart. Lite vemodigt blir det förstås, men vi försöker att inte sörja ihjäl oss och tror aldeles säkert att OM någon tackar ja till kalaset, så kommer de visst att trivas i en skog ett par mil bort.


Alla är dock inte bjudna. Sorry, Åke och Tjockholmen. Ni får inte vara med!

Sen gick vi på musbajsjakt. Ett riktigt spännande event ärligt talat. Vi hittade inte en endaste en, men då jag insåg att idag blir det många timmars jobb, och något spännande fick en sjuåring allt ha för sig medan trista mamma håller på med gamla tapeter, så fick han gå på skattjakt ensam.

Han skulle få en HEL krona för varje litnaste musbajs han kunde uppbringa.

Han hittade inte en endaste en, så jag fick hitta på annat sätt att belöna hans dagliga slit.

Imorgon hoppas vi innerligt att burarna är lika tomma som de var när vi åkte!

 
 
Liina

Liina

8 september 2009 21:57

Säg inte att du har en katt som heter Åke också? Nu vill jag veta namnet på dina föräldrar så jag kan ge igen och döpa mina katter efter dem =)

http://www.lee-nah.se

 
Gitte

Gitte

10 september 2009 12:38

Åke och Tjockholmen är kattungarna på bild, och jodå, de är allt våra; eller Berits. Sen har vi Bertil på vift, han kommer när det blir kallt, men Karim har vi lite mindre hopp om, han försvann när vi flyttade. Det är familjens kattbestånd.

http://www.bortbytingen.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gitte - 7 oktober 2022 08:44

    Jag ska börja med att berätta att jag roade mig med att lägga upp lite kuliga julkort på Tradera igår. Vespan hittar du här. Men de verkar rulla ganska fort. Jag la upp några fler varianter av dessa och julkort av Britt-Lis Erlandsson men ni...

Av Gitte - 5 oktober 2022 13:33


    Det låter helt otroligt men det är faktiskt sant. Du hittar den här.  Jag ska från början säga tydligt att det INTE är min förtjänst och att jag hoppas inte att det är uppfattas som ett "skrytinlägg" (jag föraktar självhävdelse och försöker ...

Av Gitte - 5 oktober 2022 11:15


Jag avslutade mitt telefonsamtal och gick ut för att ta ett bloss. Där satt dottern och drack kaffe i vår paviljong. Det är nu inte i sig någon märklig företeelse för hon bor i fastigheten bredvid så vi råkas ofta under paviljongen som vi inte packat...

Av Gitte - 4 oktober 2022 12:58


 Just nu tror jag att det händer massor av spännande och framförallt oroväckande saker gällande vår konsumtion och att vi mycket snart kommer att få se mycket avgörande effekter av både de senaste och de kommande veckorna.  Stora fördelar är väl i...

Av Gitte - 3 oktober 2022 10:57


    Gick och la mig igår med massa goda intentioner. Nu skulle jag minsann bli bättre på att tänka positivt även om världen ramlar runtomkring. Ja, du har nog förstått att jag är en sån som läser nyheter flera gånger om dagen med stor förfäran o...

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Ovido - Quiz & Flashcards