Alla inlägg den 1 september 2009

Av Gitte - 1 september 2009 23:04

Sambon kom hem från jobbet här under kvälls- eller nattakvisten. Och sträcker fram ett så fiint litet paket.

Det var så sött så jag knappt ville öppna det. Det fick mogna medan jag drack en kopp gudadryck. Kaffe förstås.

Känner mig kanske lite fjantig för att jag tuschade min adress sådär, jag är egentligen inte särskilt hemlig, men det stack lite i ögonen på mig att lägga ut det helt naket. Som om jag skulle vara avklädd eller något, in på bara skinnet. Så det var bara av ett plötsligt integritetsanfall, inget annat. Det var så fint skrivet att det egentligen förtjänade en exponering. Det andades omsorg! Återigen mycket väl packat. Jag hoppas innerligt att Krimskramsan får mycket feedback för sin packtalang när hon säljer på tradera!


Men till sist så var jag ju bara tvungen. Jag visste vad det innehöll. Och jag vet på förhand att de kommer att göra sig i mitt skyltfönster när vi närmar oss jul. Nu har jag inte vikt upp dem i fullängd på bild utan de fortsätter vardera en bit till.


Tomtegirland nr 1:

Tomtegirland nr 2:

Tomtegirland nr 3:


De är såå fina. Helt bedårande! Och det känns nästan overkligt att ha dem här. Det var inte mer än någon vecka sedan jag satt och kikade juldekorationer i en gammal katalog, och jag tänkte för mig själv att det är attans att man inte kan beställa dem idag. Enligt mitt tycke var juldekorationerna finare förr, inte minst för att de faktiskt användes år efter åt, då man tog fram kartongen med julpynt. Idag vill varuhusen helst få oss till att byta varje år, för det kommer nya modefjonger och nya färger i ett. Julen har verkligen förändrat från tankens tid, familjens tid, ledighetens tid och inte minst från tillfället då man kunde åtnjuta vårens, sommarens och höstens slit och koppla av med den goda maten som man själv producerat och själv såväl skördat som sått. Idag köper vi helst skinkan färdigkokt, och som sagt, julkraffset från förra året har vi gjort oss av med, för i år skall det vara en skotskrutig gran. Ungefär. Åh, jag vill ha tillbaka den gamla tidens jular. Och dessa gamla tomtar ger nästan en känsla av det, trots att jag sitter här precis i början av september, och ännu är det ett par månader kvar tills man behöver tänka på jul.


Stort tack, Krimskramsan! Jag skall vårda dem väl! Massor av kramar till dig!

Av Gitte - 1 september 2009 17:17

Av en ren slump trillade jag in hos Krimskramsan igår. Och där stannade jag länge kvar, och läste tillbaka så långt jag kunde. Vilken härlig och livsglad blogg! =)!


Men ett par detaljer tog min uppmärksam och det stod att de bägge var tillgängliga så jag hojtade genast högt! Vi kom överens om byte, och idag anlände ett paket:

Så fint och stabilt packat!


Såhär ser baksidan ut! Fullkomligt nyskick! Tryckt igår?



Nja, knappast. Här är den. Helt underbar. Ännu finare i verkligheten än jag hade förväntat mig!

Det är lite mindre än en rulle, då jag antar att det har varit ca 6,5 meter från början på den här. Men den räcker absolut till en liten fond i mitt kommande kök i lokalen. Nu får jag skynda mig att hitta mitt överskåp också, för nu vill jag ge mig på även köket. Hade egentligen tänkt att jag skulle avvakta lite med det. Men det går ju inte när man måste få se hur den här skönheten ser ut uppsatt?


Jag har ett brev i brevlådan som väntar från Krimskramsan, skulle jag förmoda. Men jag kommer inte in i det innan sambon kommer hem för han har nyckeln till brevlådan med sig på jobbet, min egen den ligger någonstans (A-typiskt för mig!) och det var ett tag sedan jag såg den sist... Så därför fyller jag på med bilder på ett kul byte till under kvällen.


Nu är jag bara nyfiken på om Krimskramsan blir lika nöjd och blad och lycklig som jag... nästan det allra mest spännande med byte, ärligt talat! =)!


Vet inte om jag kanske skall tillägga att jag har tagit namnet Bortbytingen, just för att ett av skälen är att jag älskar byteshandel, och tror att det skulle gå över till det i större skala även sett ur ett samhälleligt perspektiv? Hu. Där var jag fasligt nära att gå över till ett långt politiskt utlägg. Men jag tror att jag avstår innan jag skrämmer bort er som tittar in! Ha en supereftermiddag!

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Ovido - Quiz & Flashcards