Direktlänk till inlägg 30 augusti 2009

Tapetinventering

Av Gitte - 30 augusti 2009 10:53

Tja, gårdagen blev lätt intensiv. När den av avklarad däckade jag med familjen framför den bästa film jag sett på länge, filmatiseringen av Stieg Larssons "Män som hatar kvinnor". En helt perfekt avrundning på en lång dag. Jag antar att alla, utom jag, redan har sett den så jag behöver nog inte rekommendera den här? (OM inte: SE DEN!).


Men för att återgå till gårdagen. Började starkt med att ge "The westcoast Activitycenter for bored cats and parrots" en rejäl omgång. Den har stått helt onyttig i ett hörn och skämts och nu behövde jag dammfri och ren plats för de nyinkomna rullarna. Det tog sin lilla stund och man får krypa in i den rätt ordentligt för att komma åt. Nästa steg var att se sig omkring. Var lägger jag sorterade rullar? Inte så lätt i en så gott som tömd lokal. Då fick jag ge golvet en omgång, vilket inte blev tillfredsställande då det måste avfettas för att bli riktigt rent, -och inte ens då tappar alla tecken på gångna decennier. Så bara för att kunna komma igång att sortera tapeter blev det några timmars jobb med annat först. Sådär gör jag ofta. Jag kan inte börja det jag skall om jag inte a; gör det först och sen när jag har gjort a, så måste b: bli klart också innan jag kan börja på det jag skulle göra egentligen. Dagen gick milt sagt.


Men sen kom jag igång. Ett par varianter är riktiga godbitar, måste jag säga. Är glad för att det var mycket prick och stänk, inte minst för att jag själv har gjort resan från Moddysons "tillsammans"-stuk till att föredra folkhemmets mer autentiska stil, nämligen grå-brunt-sprick-stänk-rand-trök, eftersom jag mer och mer har sett vad det kan göra med en atmostfär om man verkligen vill vara tidsenlig, och istället för "kitschglad". Faktum är att i min första laddning tapeter la jag allt sånt åt sidan och suckade "kommer jag aldrig bli av med" och sedan något år senare började jag kika på dem och ta fram dem och räkna dem och ta bild. Och faktum är att jag höll på att sina i min tillgång på dessa, för i takt med att jag har lagt ut dem har efterfrågan på dem också ökat. Många föredrar det till sina hem eller torp, just för att de är neutrala, men som sagt, ger en väldigt autentisk atmosfär.


Den här fullkomligt älskar jag. Det häftigaste jag har sett i prick-stänk-vägen tror jag... och jag är superglad att det fanns ganska många av den:

Kolla in!

Finare än såhär blir det baske mig inte!!

Är så lycklig över denna variant! Me like, måste nog säga att det den här varianten är en av de stora behållningar med detta parti.

Ni som vill se fler av dem, kan se första omången på länken "mina tapeter" på sidan.


Tyvärr blev det så sent innan jag hade:

*gjort ren aktivitetscentret

*tvättat golv

*väntat på att golvet skulle torka

*sorterat ut alla sorter på golvet

Först SEN kunde jag ta sort för sort och göra en uppställning på antal av vardera sort, och börja ta bild. Därför blev mina bilder som vädret; grådassiga i skymningsljus.


Dagen som väntar, skall se om www.elofs.se är på hugget, för tanken är att hinna förbi honom en sväng. Vi skall göra ett kul byte... ;) jag vet vad jag har med mig till honom, och det vet han med, men jag vet inte vad han har gjort iordning till mig....nu har jag varit nyfiken i flera dag, eftersom jag har fått prioritera tapeterna tills nu.


Sen är det tapeter.


Men värre är. Mitt hem ser ut som ett bombnedslag. Bokstavligt talat. Det borde jag attackera från något hörn!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gitte - 7 oktober 2022 08:44

    Jag ska börja med att berätta att jag roade mig med att lägga upp lite kuliga julkort på Tradera igår. Vespan hittar du här. Men de verkar rulla ganska fort. Jag la upp några fler varianter av dessa och julkort av Britt-Lis Erlandsson men ni...

Av Gitte - 5 oktober 2022 13:33


    Det låter helt otroligt men det är faktiskt sant. Du hittar den här.  Jag ska från början säga tydligt att det INTE är min förtjänst och att jag hoppas inte att det är uppfattas som ett "skrytinlägg" (jag föraktar självhävdelse och försöker ...

Av Gitte - 5 oktober 2022 11:15


Jag avslutade mitt telefonsamtal och gick ut för att ta ett bloss. Där satt dottern och drack kaffe i vår paviljong. Det är nu inte i sig någon märklig företeelse för hon bor i fastigheten bredvid så vi råkas ofta under paviljongen som vi inte packat...

Av Gitte - 4 oktober 2022 12:58


 Just nu tror jag att det händer massor av spännande och framförallt oroväckande saker gällande vår konsumtion och att vi mycket snart kommer att få se mycket avgörande effekter av både de senaste och de kommande veckorna.  Stora fördelar är väl i...

Av Gitte - 3 oktober 2022 10:57


    Gick och la mig igår med massa goda intentioner. Nu skulle jag minsann bli bättre på att tänka positivt även om världen ramlar runtomkring. Ja, du har nog förstått att jag är en sån som läser nyheter flera gånger om dagen med stor förfäran o...

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Skapa flashcards