Direktlänk till inlägg 21 augusti 2009

Tamejfasen det mest tillfredsställande jag har gjort,

Av Gitte - 21 augusti 2009 23:21

efter att föda barn till världen då, då. (Det finns det absolut ingenting som slår!) Men nu är vi klara med att avfetta och tvätta (moppa!) väggar och tak och lister i framrummet. Skall försöka komma ihåg att ta med kameran imorgonkväll innan vi maskerar, trots att det ser ut som fanken så skall jag lägga upp lite förebilder... sen är det penselattack som gäller.


När jag gick där och torkade lister så insåg jag att det här projektet nog är något av det som gett mig absolut mest tillfredställelse någonsin, om vi nu enbart skall förhålla oss till projekt av det här slaget. Spelar ingen roll om det går åt helsicke när jag öppnar, för jag har fått ut massor bara av att genomföra det. På något sätt känns det som om min dröm att skaffa ett gammalt torp och renovera tidsenligt inte alls är helt orealistisk?


Jag känner liksom inte ens pressen att det måste vara klart då och då, att jag måste ha ett öppningsdatum klart längre; utan trivs fullgott med att det går framåt och just det där : "Nu är väggarna vita, får se nu, vad kan vi nu hitta på?". Och sedan att göra små avgränsade projekt som inte på något villkors vis hänger samman. Det är ju skitkul helt enkelt! Så nu ser jag altså fram emot att få vita väggar så att jag får en duk att börja på, på något sätt, att inspireras av. Men ja. Det var ju såhär det kändes då engång för länge sedan då jag målade! Då kunde jag också sitta med en vit duk länge och bara... "tja, vad skall jag göra den här gången då?". Ungefär. Och så poppade det upp en bild i huvudet, och sen var liksom själva utmaningen att få ner det på pränt och helst att få det till att se likadant ut på duken som det såg ut i min skalle.


Men, det stora hindret är forcerat, det var själva tvättningen av framlokalen som jag bävade för absolut mest. Visste på förhand att det skulle bli till att gno, och att jag förmodligen skulle behöva stoppa händerna i de mest lustiga små tingester och varelser och jodå, mina värsta farhågor besannades absolut. Jag är en sådan som inte kan städa med handskar, så det innebär att varenda ansamling av damm och spindelväv måste tas i med bara fingrarna. Inte ens som nu när vi ändå avfettade så kan jag ha handskar. Har jag inte ytan rätt mot mina fingertoppar (även min tumme, vet inte om någon minns att jag skar in i halva tummetoppen i somras, och jag har tyvärr inte riktigt fått tillbaka fullgod känsel efter det, utan den halvsover för jämnan, eller känns som om den är tandläkarbedövad.) så känns det inte som om det skall bli rent.


Men, som sagt, det var tvättningen jag bävade för. Och nu är det gjort!

 
 
Ingen bild

Persil,ja

22 augusti 2009 10:45

Underbart! Vilken KÄNSLA att ha!!! Du har redan vunnit liksom° :D
Såg du att jag har lagt in en beställning på din flickr sida...Sent omsider och fegt...men det är vad jag kan prestera. ;D

 
Gitte

Gitte

22 augusti 2009 11:11

Åh, nej, det har jag missat, skall genast springa in och titta efter!

http://www.bortbytingen.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gitte - 7 oktober 2022 08:44

    Jag ska börja med att berätta att jag roade mig med att lägga upp lite kuliga julkort på Tradera igår. Vespan hittar du här. Men de verkar rulla ganska fort. Jag la upp några fler varianter av dessa och julkort av Britt-Lis Erlandsson men ni...

Av Gitte - 5 oktober 2022 13:33


    Det låter helt otroligt men det är faktiskt sant. Du hittar den här.  Jag ska från början säga tydligt att det INTE är min förtjänst och att jag hoppas inte att det är uppfattas som ett "skrytinlägg" (jag föraktar självhävdelse och försöker ...

Av Gitte - 5 oktober 2022 11:15


Jag avslutade mitt telefonsamtal och gick ut för att ta ett bloss. Där satt dottern och drack kaffe i vår paviljong. Det är nu inte i sig någon märklig företeelse för hon bor i fastigheten bredvid så vi råkas ofta under paviljongen som vi inte packat...

Av Gitte - 4 oktober 2022 12:58


 Just nu tror jag att det händer massor av spännande och framförallt oroväckande saker gällande vår konsumtion och att vi mycket snart kommer att få se mycket avgörande effekter av både de senaste och de kommande veckorna.  Stora fördelar är väl i...

Av Gitte - 3 oktober 2022 10:57


    Gick och la mig igår med massa goda intentioner. Nu skulle jag minsann bli bättre på att tänka positivt även om världen ramlar runtomkring. Ja, du har nog förstått att jag är en sån som läser nyheter flera gånger om dagen med stor förfäran o...

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Skapa flashcards