Alla inlägg den 18 augusti 2009

Av Gitte - 18 augusti 2009 22:54

Här är en nysanerad köpmansdisk, redo för fyllning.


När jag tömde lådorna fanns det lite smått och gott att finna.


Vad sägs exempelvis om flera pappersklämmare? Typiskt bra att ha grejjer:

En låda visitkuvert:

En märklig rullare. Vad kan den vara till? Du som vet, lägg gärna kommentar. Satt och försökte klura ut det, det närmaste jag kunde tänka på var någon form av läskfunktion, ex stämpelavrullare eller för skrift för att torka ut bläcket för att det inte skulle tväras ut? Fast jag har inte en susning:

Det fanns förstås massor av spik och skruvar och muttrar och likande. En brun plastknivvässare att sätta på väggen och en hel del skräp. Men:

Kan detta vara servettringar i glas? Eller vad skall man ha dessa glasringar till?


Flera påsar Läsco bords & måltidsdricka med receptet påtryckt:

Här... har jag en obeskrivlig lust att blanda en påse bara för att ... testa? Lukta i varje fall? De är ju inte från igår, men har innehållet åldrats eller härsknat? Hm. Nyfikenheten har en oerhörd nivå måste jag medge... vad kan detta ha smakat och luktat och när kan den vara ifrån? Den är ju tyvärr från tiden före innehållsföreteckningarnas tid. Hm. OM jag får för mig något dyligt, så skall jag genast återge vad jag kommer fram till.


By the way, mitt kulhandtag. Fick förslaget att det kunde vara ett skafferihandtag? Ingen aning, det satt på en gammal ytterdörr. Blir precis perfekt, då det är lite småknepigt i vredet, vilket passar dörrens position perfekt.

Lite färgborttagning på detta och det är som nytt. Till och med nyckeln är kvar, så dörren kan låsas. (ligger här ovanpå min egen köpmansdisk som har glasskiva i toppen, vilket disken i inlägget inte har.).


Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Skapa flashcards