Alla inlägg den 16 augusti 2009

Av Gitte - 16 augusti 2009 14:36

Förra helgen, sist vi var i lokalen; så fick jag absolut inte något ur händerna. Gick och trampade runt, runt, började här och där, ställde ena köpmansdisken mitt på golvet, drog ut alla lådår för sanering, flyttade en kartong några meter, en annan kartong, en stol, en låda tapeter och sådär höll jag på. Det var ju disken jag skulle göra rent invändigt. Den här disken tillhör lokalen och är inte min egen, det såg ut att vara välbehövligt med en rejäl omgång. Sen gick jag i stå. Hjälp, jag hade ju inga fönsterputsmojänger med mig? Och den här disken måste tvättas även på insidan av rutorna. Oj, hjälp. Nu kan jag ju inte göra mer idag... sen satte jag mig ner och frågade mig själv:

-Vad håller jag på med? I vanliga fall hade lite brist på fönsterputsmojänger inneburit att jag hade åkt hem och hämtat dem möjligtvis, eller klarat mig med hushållpapper eller vad som helst, nu blev det en ursäkt att inte göra mer.

Då insåg jag att jag skall släppa allt en vecka, nu räcker det för ett tag om jag inte vill dunka tillbaka in i väggen, och sen kom ju måndagen och jag föll handlöst i mitt eget tuggummi, och ja, rästen är historia, ni har kanske läst.


Men nu har veckan gått tillända. Jag har INTE jobbat ett skvatt, mer än några packningar och det var välbehövligt. Lite för många timmar vid datorn, speciellt facebook där jag har spelat farmville så mycket att Wanja till sist skällde på mig. (Tack Wanja! För att du finns!). Men faktum är att jag behövde det ett litet tag, att få så och skörda och planera och inse vad det är jag egentligen är skitdålig på till vardags. Stackars sambon har fått lyssna länge på mina förvirrade farmville-tankar; som tur är så är han en bra behållare även när han inte förstår meningen med det jag säger, eller så har han bara en osedvanlig god förmåga att se ut som om han lyssnar.


Men nu har jag bestämt mig för att mitt lokalavbrott är till ända. Nu längtar jag dit!

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Skapa flashcards