Alla inlägg den 15 augusti 2009

Av Gitte - 15 augusti 2009 21:52

Berättade ju om vår svamptur häromdagen, och den där spillningen som jag tyvärr inte tagit bild på som var tämligen stor... asså, jag brukar inte studera eller föreviga spillning, men när jag stod där hukad och kikade så var jag uppriktigt irriterad över att jag inte hade kameran med mig...


Nu stod det i vår lokala tidning idag om ett får som var väldigt illa rivet, och man anger att det antingen är en björn eller en varg som har rivit djuret. Tja, sådär fem mil eller något sådant ifrån där vi befann oss, men i alla fall... det vore inte otänkbart trots allt? Hade jag nu haft med kameran och hade tagit min bild, så hade jag kunnat skicka den någonstans och fått klart för mig om min aning var rätt eller ej, så hade jag sluppit sitta här och undra nu...

Av Gitte - 15 augusti 2009 18:24

=)! Måste ju bara.... Lycke skrev om sin dotter som visar tendenser till samma smak, tillika om förhoppningar om detstamma:  här.

Jag svarade henne med en glimt i ögat förstås:

"Nej! =)! Hoppas inte att din doter får samma smak som moder i familjen, det är ett litet elände, sanna mina ord. *skratt* Min doter har utvecklat min smak in i perfektum, hur tror du att det är att besöka var och varannan loppis med sin värsta konkurrent? Som dessutom har tusen hållhakar på en? Och som vet precis hur man antingen: a; INTE skall uppföra sig för att få sin vilja igenom, eller b: SKALL få sin vilja igenom. Inte kan man stå och neka sin egen avbild den där fiiiina prickiga femtiotalsklänningen, det dära fantastiska loppisfyndet, bordet, duken, gardinen whatever det månde vara; när de står där med huvudet på sned och säger "mamma, jag älskar dig" och ler varmt med ögonen. Nopp, det finns inga motstånd mot detta. Dessutom snor hon alla mina skivor. Och tyger. Och framförall, lägger beslag på alla skor i hennes storlek som kommer in. Så Nej! Önska dig inte detta elände! *skratt*.


Dottern växter dock snabbt, nu börjar hon nian och om ett år eller två, så är det minsann jag som kommer att nyttja hennes kommande färdigheter om hon bara kommer in på gymnasiet som hon tänkt. Inom det området JAG SJÄLV drömde om när jag var i hennes ålder. Så min tid kommer, min tid kommer! ;)"


Här kommer ett bildbevis. Bilden är tagen av hennes väninna, hade själv inte nöjet att få föreviga henne i sitt/läs: MITT/ vintage-fynd som hon lade beslag på. Sådär kan det gå när man har döttrar som ser det samma som man själv ser i plagg. Jag är HELT säker på att den hade varit lika ljuvlig på mig... om sådär trettio kilo eller så... ;)

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Skapa flashcards