Alla inlägg den 13 augusti 2009

Av Gitte - 13 augusti 2009 11:05

Jag har som läsare av Persiljas blogg följt inläggen om pms med stort intresse. Faktum är att tanken inte ens har slagit mig alls, tidigare, inte sedan tonåren i varje fall då jag hade svåra svängningar i humör men framförallt perioder av svår smärta inför menstruation. Men... jag börjar mer och mer se ett mönster av när det egentligen är jag dippar ner i hålet av total meningslöshet, inte duga till, inte klara ljud och ljud, huvudvärken ökar och jag frestas att vråla till för minsta lilla motgång.


Scheisse. Det här tror jag att jag måste följa upp. Tänk om mina månatliga dippar egentligen är ett tillstånd av PMS? Hjälp, Persilja. Hur reder man ut vilket som är vilket?

Via internet kan jag läsa mig till att det är ett tillstånd som uppstår 3-10 dagar före menstruation, men jag tror att jag måste läsa in mig lite mer för att kunna AVFÄRDA att jag inte är en av alla dessa drabbade kvinnor. Men faktum är, några dagar före mens duger jag inte till ett skvatt, det jag gör är inte tillräckligt bra, dagen blir bara  en grå ojämn tjock sörja, och hela jag vill helst gå och gräva ner mig bakom stora eken. Vad familjen vill göra med mig under samma period förtäljer inte historien. Jag vill nog inte veta... Så fort jag har fått igång det månatliga, nämen då skingrar sig molnen och jag ser mig tillbaka och tänker att "jisses, det där var väl inte så farligt?" Sen går det några veckor. Sen är jag där igen.


Tack Persil, för att du har gett mig tanken.

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Skapa flashcards