Alla inlägg den 8 augusti 2009

Av Gitte - 8 augusti 2009 10:25

Måste ju följa upp gårdagens knapphimmel som uppenbarade sig som en blixt från klar himmel.


Jag gick som på rosa moln hela eftermiddagen, och började genast strukturera upp hur, var och när det här kan gå till. Med lite tur så... men jag bävade lite för sambons välvillighet, ärligt talat, han uttrycker ibland att jag inte kan samla på mig som jag gör och att jag måste göra mig av med mer snabbare om jag skall fortsätta, om inte jag vill kursa snart; jag köper ju tyvärr mer än jag säljer... så jag hade nog nästan förväntat mig att han skulle slå ifrån sig med liv och lem.


Men han kom in genom dörren efter en lång varm dag på jobbet.

-Jag har fått problem, sa jag. (hm, det här är en strategi; att få det att låta värre än det är).

-Jasså? Vaddå? Sa han och väntade sig det värsta....

-Titta här.

Jag sträckte fram bilderna jag hade tagit del av. (inte mina egna bilder, därför kan jag inte visa dem här).

-Oj. Sa han och tittade länge. Har du tittat på kartan? Var ligger det?

-Ja, sa jag och sträckte fram en kartbild utplockad från eniro.

Han tog en snabbkik på kartan, tittade på bilderna igen.  Ställde några snabba frågor och tittade på bilderna igen.

-När skall du hinna med det har du tänkt?

-Jag vet inte, men jag måste få se det med egna ögon; det verkar helt osannolikt.

-Enligt vägbeskrivningen tar det ganska många timmar att köra dit.... det blir en lång dag.

-Ja.

Han tittade på bilderna igen.

-Oj. Ja. Det må jag säg.

Sedan övergick han till att berätta hur det varit på jobbet. (En daglig rutin, vi frågar varandra varje dag hur vi har haft det).


Thats it. Mer reaktion var det inte.

Inga negationer alls, faktiskt. Han måste ha fått värmeslag på jobbet...


Av Gitte - 8 augusti 2009 10:18

Jag har fortfarande inte sorterat alla mina inlägg ännu. Kom till första månaden och sedan var det stopp. som vanligt. Tanken är god men anden är svag i den här blekfeta övergödda kroppen. Jag måste ta tag i att göra klart det jag påbörjar endera dagen... speciellt när det är monotona uppgifter. Det är som om det funkar ett tag, men sedan dör jag bitvis mentalt eller så är det något annat som dyker upp. Ungefär som mina plastburkar i våras (ni kanske minns? Hade flera inlägg om att jag skulle sortera plastburkar efter flytten, pg platsbrist i köket.... jag har inte sorterat dem klart ännu och jag har fortfarande platsbrist. En fördel är att nu har sambon kommit på samma tanke så när mörkret lägger sig igen, så blir det nog gjort. Han fungerar inte alls som jag. Han bestämmer sig. Gör och plan. Och håller den...hm, eller ser till att JAG medverkar till att hålla den. Han är en jäkla mara i det här fallet ibland, men det behöver jag för att inte släppa allt halvgjort speciellt på hemmaplan. Som anställd är jag oerhört mycket mer strukturerad, så länge jag har arbetstid, hemma funkar ingenting när det gäller ordning och struktur).


Idag:

Har redan hunnit sätta i mig första baljan kaffe och kolla det viktigaste på nätet, som ex min mina mailkonton och svarat på inkomna mail. Så snart kan jag släppa datorn.

Väcka sonen, som fortfarande sover. Han sover visst länge idag.


Käka frukost med sambo och son. (De stora kommer hem först på söndag efter två pappaveckor).


Åka till stranden.


Sen skall vi åka till lokalen, sambon skall sätta in dörren och jag skall sortera klart och röja förutrymmet, det är dags att sätta en pensel i det. Det är på gott och ont det stoppar upp för att sambon jobbar. Mannen i huset har tagit en semestervecka till v.34 för att vi skall bli klara med målningen. Härligt!


Och så skall jag fortsätta med postorderkatalogerna ikväll. Nackdelen att lägga det sent på dagen igår var att det inte riktigt är bra ljus att fota i, och det blir kanske lika sent ikväll... får se om jag kan få till det lite tidigare idag.

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Skapa flashcards