Alla inlägg den 7 augusti 2009

Av Gitte - 7 augusti 2009 17:01

saknar ord............... Ett telefonsamtal och himlen öppnade sig


DET FINNS EN KNAPPHIMMEL.... ETT PARADIS FÖR KNAPPNÖRDAR..... Åhhh, varför måste det ligga sååå långt från mig.... Asså.... måste dit, måste, måste, måste, måste. Knappar från golv till tak. Knappar från golv till tak. Knappar från golv till tak. Och det är BARA början........


Jag tror att jag dånar. Fasen också att jag inte bara har en massa pengar liggande på hög just nu. Tapeter någon??


Flämt.

Host.

Dån och störtdån. Och knall fall. Jag kommer inte att andas igen innan jag har lyckats planera in en VÄLDIGT lång bilresa. Vojne. Hur skall jag lyckas att övertala sambon till detta projekt nu då..... han är härdad, men HUR härdad måntro???????????


Av Gitte - 7 augusti 2009 09:52

Dagens att göra:


Njuta av vädret.

Dricka kaffe, baljevis.

Dra bort ett ogrässtrå eller två, har siktat in mig på en rabatt.

Gräva ner mig i min pappershög.

Boka ett par tider.

Dricka mer kaffe.

Njuta lite till av vädret.

Frustrera mig över att sambon har bilen till jobbet.

Andas.

Ta det lungt.

Försöka stänga av datorn lite.

Sätta på hög musik och städa ett hörn (välbehövligt).

Dricka lite mer kaffe.


Och sen.

SEN.


Skall jag sätta mig med en banankartong gamla postorderkataloger. Ungefär 30 stycken närmare bestämt. Flera från 50-talet.

Jag måste avgöra vilka jag behöver själv och vilka som kan avyttras till någon annan behövande.

Bilder kommer. Jag kan knappt bärga mig. Varför regnar det inte så att jag hade kunnat lägga allt annat åt sidan och bara njuta av kataloglådan?

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Skapa flashcards