Alla inlägg den 4 augusti 2009

Av Gitte - 4 augusti 2009 11:23

Åkte in till skatteverket igår, som visade sig ha flyttat till stadens försäkringskassa. Eller förnedringskassa. Det var det värsta jag varit med om när det gäller integritetskränkande väntrum!


Alla satt på åhörarbänk, åtminstone till första båset där man hörde precis vad personen hade för ärende. Hade jag inte tyckt att det var för privat så hade jag återgett delar av ärendet här, bara för att påvisa att jag hörde precis vad som gick av stapeln. Rummet var tyst, vi var fem personer på bänkarna, ingen sa ett knyst. Tills jag och en kille på åhörarbänken började samtala om hur frustrerande det var att sitta och lyssna på en annan persons privata angelägenhet utan att kunna göra så mycket åt det. Vi missade endel detaljer tack vare vårt samtal. Det tackar jag för!


När det var min tur påvisades jag båset.

-Jag tänker inte stå där och dra upp mitt ärende. No way, någon form av integritet har jag trots allt. Då blev jag visad till ett stängt rum. Med spannar överallt. Det regnade in i detta. (!?!)


Nåja, jag kunde inte få den hjälpen jag behövde med att ändra ett par uppgifter i en tidigare deklaration, så jag fick en tid till idag. Idag satt vi i spann-rummet, och det var riktigt trivsamt att höra dripp-dropp-dripp-dropp. Nu är det gjort. Men min frustration över att bänkraderna även idag var fyllda med människor som i tur och ordning skulle dra sina personliga ärenden för de två handläggarna som stod i varsitt öppet bås med bara halvavskiljeväggar emellan, den dröjjer kvar.


Verkar som om försäkringskassan här har dragit ner rejält, vaddå? Folk skall ju ut i arbete igen. Den som är sjuk idag får lov att vara tacksam om de får lov att vara sjuka.

Det är för djävligt.

Undrar hur folket väljer nästa val. Sticker inte under stol med att jag hoppas att hjärtat sitter mer åt vänster nästa gång och att alla människor har bevittnat det lidandet som många personer lever i idag.

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Ovido - Quiz & Flashcards