Direktlänk till inlägg 31 juli 2009

Uppdatering, hur går det?

Av Gitte - 31 juli 2009 11:14

Segt. Det är sambons sista semesterdag och vi har inte ens börjat tvätta av förytan i lokalen. Målet var att det skulle vara vit-målat innan hans semester var slut. Vi har tre dagar på oss. Men det tar rejält emot. Det är inte bara högt i tak, det är dessutom ett tak med präglade rutor i listor liksom, och det är mycket på taket som måste penselstrykas. Men nu är vi snart så klara med det andra att det inte finns någon ursäkt. Har börjat flytta över tapetlådor, har några hundra rullar kvar att sortera upp och lägga i lådor igen, *suck* och flytta över, samt en stor köpmansdisk, samt en liten köpmansdisk mm mm mm att flytta över.

Vi är så glada för att det i affären fanns små rullplattor kvar sedan tidernas begynnelse. Tänk vad en liten ynka metallplatta med fyra hjul kan underlätta? Vi lyfter upp tunga mojänter (som ex kyldisken ni har sett tidigare) och sätter en under varje kant och sen kan vi rulla runt det som inte går att lyfta. Tackar för detta. En köpmansdisk med glassidor (och 30 lådor, dvs, ca 3 meter lång) är inte heller så rolig för ryggen.


Igår tog vi det stora skrivbordet. Det var så himla käckt att det var en glasskiva på ytan, och den hör ochså till lokalen. Med tanke på att det finns glas på vinden (sedan 1943, har hittat fakturor och följesedlar), så har jag världens bästa möjlighet att skära tapeter, även i småbitar; just på grund av att jag inte haft något bra ställe att göra det på, samt platsbrist, så har jag inte ex sålt tapetark tidigare. Men med en glasskiva såhär, så är det lätt som en plätt (fast det tar otroligt mycket längre tid att skära till en lot med ex 15-20 sorter än man tror. Det går lätt ett par timmars tid). Igår tvättade jag rent skrivbordet, och la en gammal plastduk under glasskivan, och jag tycker att det numera lyser upp lite till. Skall visa bild när jag är klar med bordet. Vidare har jag en liten märklig aversion, jag har svårt för att använda gamla lådor som på INSIDAN ser nötta och slitna ut. Kör stenhårt med gummiunderlägg när jag bor i äldre hus, men här kommer jag förmodligen att tapetsera skrivbordslådorna på insidan, så blir de dessutom lite fina att titta på när man öppnar lådan. Hittade en medaljongtapet igår som jag tyckte passade för det här ändamålet.


Lister under min lapptapetvägg är ditsatta och det gjorde MYCKET på helhetsintrycket. Mycket nöjd med denna lilla insats! Ibland är det baske mig detaljerna som gör det.


Men, tja, dags att röra på fläsket, fast att det är roligare att sitta här och skriva. Det är dags att styra kosan mot lokalen igen och få något gjort. Bilder kommer under kvällen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gitte - 7 oktober 2022 08:44

    Jag ska börja med att berätta att jag roade mig med att lägga upp lite kuliga julkort på Tradera igår. Vespan hittar du här. Men de verkar rulla ganska fort. Jag la upp några fler varianter av dessa och julkort av Britt-Lis Erlandsson men ni...

Av Gitte - 5 oktober 2022 13:33


    Det låter helt otroligt men det är faktiskt sant. Du hittar den här.  Jag ska från början säga tydligt att det INTE är min förtjänst och att jag hoppas inte att det är uppfattas som ett "skrytinlägg" (jag föraktar självhävdelse och försöker ...

Av Gitte - 5 oktober 2022 11:15


Jag avslutade mitt telefonsamtal och gick ut för att ta ett bloss. Där satt dottern och drack kaffe i vår paviljong. Det är nu inte i sig någon märklig företeelse för hon bor i fastigheten bredvid så vi råkas ofta under paviljongen som vi inte packat...

Av Gitte - 4 oktober 2022 12:58


 Just nu tror jag att det händer massor av spännande och framförallt oroväckande saker gällande vår konsumtion och att vi mycket snart kommer att få se mycket avgörande effekter av både de senaste och de kommande veckorna.  Stora fördelar är väl i...

Av Gitte - 3 oktober 2022 10:57


    Gick och la mig igår med massa goda intentioner. Nu skulle jag minsann bli bättre på att tänka positivt även om världen ramlar runtomkring. Ja, du har nog förstått att jag är en sån som läser nyheter flera gånger om dagen med stor förfäran o...

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Skapa flashcards