Direktlänk till inlägg 27 juli 2009

Regnet sitter som ett smäck!

Av Gitte - 27 juli 2009 14:12

Förlåt mig, jag gillar det trista sommarvädret just nu. Fler hinner sitta vid datorn verkar det som och de som vill ha många rullar hör av sig just nu; kanske för att jag kör en drive med mängdrabatt juli månad ut. (3-4 rullar 25% rabatt, 5 rullar och upp 30%). Jag är jätteglad trots att vissa sorter nu försvinner, jag behöver verkligen verkligen tömma ut lite nu när jag snart skall börja packa upp. Den här lokalen är lite mindre än min gamla lokal. Det bådar gott för att kunna få plats med allt som skall in.

 
 
Kaspara

Kaspara

28 juli 2009 13:13

Hei Gitte
Ja, dårlig vær har sine positive sider. Selv får jeg tid til å sitte litt ved symaskinen, og det blir litt mer bloggging også da.
Du viser så fine tapeter. Gøy å høre at mange vil handle av deg.
Når det gjelder gjenbruk har vi masse å lære av danskene her i Norge. Dere i Sverige er også flinkere med gjenbruk enn vi i NOrge. Her synes jeg vi rett og slett er ganske så elendige. Jeg bor i en by med over 40 000 innbyggere, og det er EN gjenbruksbutikk (muligens to) i byen. Det er jo ikke akkurat noe å rope hurra for. Tror det lenge har vært en motstand mot slikt, men etter som second hand alt har blitt mer og mer populært ikke minst gjennom interiørblader, tror jeg folk er mer interssert i den slags nå. Tror absolutt det er mer "liv laga" nå.
Ha en fin dag tross dårlig vær!
Hilsen Kaspara

http://kasparasregnbue.bloggagratis.se

 
erry

erry

28 juli 2009 13:27

Tack för kommentaren! Det är ju en jättebra idé, som faktiskt slagit mig förut ... men jag hade glömt den idén så tack för påminnelsen!! Tror faktiskt jag ska ta o göra så! Vilken typ av skiva har du använt?

http://gallerry.blogg.se

 
Gitte

Gitte

28 juli 2009 13:29

det är tunna laminatskivor som satt där från början, men jag skulle misstänka att vilken sorts tunn skiva som helst, som inte är för tungt, går precis lika bra.

http://www.bortbytingen.bloggagratis.se

 
Gitte

Gitte

28 juli 2009 13:30

Förrästen; i efterhand så är jag lite frustrerad över att jag inte bytte ut dem mot korkskivor, som jag tapetserade på, för då hade väggen kunnat användas som en jättelik anslagstavla.

http://www.bortbytingen.bloggagratis.se

 
Gitte

Gitte

28 juli 2009 13:33

Ett tips om man skall tapetsera på plattor som skall upp på väggen:
innan du smäller upp plattan, så tapetsera alla kanter "runt" plattan, så att du täcker alla kantsidor. Sätt upp plattan med skruvar eller spik eller vad som helst, beroende på vägg (gips, trä, betong) och vikt på plattan. Bestäm dig för om du skall spackla spik/skruv/expander-huvudena som du fäst plattan med, innan du börjar tapetsera. Då försvinner alla spikhuvuden etc bakom tapeten, nackdelen med det här förfaringssättet är om man har tänkt sig att ta ner den intakt, vid flytt får man tapetsera om där hålen suttit om man skall sätta upp den igen.

http://www.bortbytingen.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gitte - 7 oktober 2022 08:44

    Jag ska börja med att berätta att jag roade mig med att lägga upp lite kuliga julkort på Tradera igår. Vespan hittar du här. Men de verkar rulla ganska fort. Jag la upp några fler varianter av dessa och julkort av Britt-Lis Erlandsson men ni...

Av Gitte - 5 oktober 2022 13:33


    Det låter helt otroligt men det är faktiskt sant. Du hittar den här.  Jag ska från början säga tydligt att det INTE är min förtjänst och att jag hoppas inte att det är uppfattas som ett "skrytinlägg" (jag föraktar självhävdelse och försöker ...

Av Gitte - 5 oktober 2022 11:15


Jag avslutade mitt telefonsamtal och gick ut för att ta ett bloss. Där satt dottern och drack kaffe i vår paviljong. Det är nu inte i sig någon märklig företeelse för hon bor i fastigheten bredvid så vi råkas ofta under paviljongen som vi inte packat...

Av Gitte - 4 oktober 2022 12:58


 Just nu tror jag att det händer massor av spännande och framförallt oroväckande saker gällande vår konsumtion och att vi mycket snart kommer att få se mycket avgörande effekter av både de senaste och de kommande veckorna.  Stora fördelar är väl i...

Av Gitte - 3 oktober 2022 10:57


    Gick och la mig igår med massa goda intentioner. Nu skulle jag minsann bli bättre på att tänka positivt även om världen ramlar runtomkring. Ja, du har nog förstått att jag är en sån som läser nyheter flera gånger om dagen med stor förfäran o...

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Skapa flashcards