Alla inlägg den 21 juli 2009

Av Gitte - 21 juli 2009 14:16

*phu*. Nu är jag helt tosig i rutan och yr och vind och sned hela jag. Började ju gå igenom knappar för några dagar sedan, och det var nästan 500 knappvarianter som skulle gås igenom. När jag ändå höll på så gjorde jag en iordning en laddning som skall ut på tradera.


Återigen, jag börjar med stor frenesi, allt verkar vara en baggis och bara kul. Jamen, i vanliga fall lägger jag upp sådär en 20-30 knappar på tradera åt gången, men den här gången tänkte jag lägga upp en av varje variant som jag själv tycker är kul och som finns i tillräckligt antal.

Jag började koncentrerat och planerat. Sort för sort. Antal sorterades ut, de mättes och packades i påsar och vägdes och jag skrev anteckningar. Sen började knapparna bli lätt likadana med små avvikelser, så jag hoppade över de jag inte tyckte utmärkte sig på något sätt. Sen började samma färger återkomma i olika utföranden. Så jag hoppade över lite till. Och sedan ville första lådan aldrig ta slut. Men jag gjorde det. Knapp efter knapp efter knapp, alla med olika avvikelser, former och storlekar fladdrade förbi. Tog några pauser mellan varven, försökte komma hemifrån eller till affären så inte den står helt still. Sedan blev det motigt att sätta sig. Jag vet ju att när jag väl sätter mig försvinner ett par timmar ut i intet och mitt medvetandet blir fullständigt här och nu. Att ljuset utanför ändrar intensitet från klar himmel, eller nåja, för all del, grå himmel har det varit en del dessa dagar, till mörker bekommer mig först när jag landar i verkligheten igen.

Sen tog verkligen den första flyttkartongen slut. Och. Det. Var. BARA. Att. Börja. På NÄSTA.


Medger. Jag sorterade bort mer än halva kartongen redan inledningsvis. Nej, inte den, inte den, inte den, den var fin men inte den heller, och jag tror att jag har sett hur många gråa och fantastiskt vackra svarta knappvarianter som helst. Jovisst, den var fin, men den liknar den jag la upp på listan igår, inte den men den och och den och den och den och den.


Satt till 02 inatt innan jag släppte. Råkade sova lite för länge idag, men satte igång direkt vid 10-snåret när jag vaknade igen. Och NU är jag färdig. Med att gå igenom knapparna altså.

130 varianter kommer upp på tradera i dagarna om du vill se lite knappvarianter. Dvs, om jag nu kommer så långt att jag börjar redigera bilder och lägga upp på powern, för just nu känns skallen ärligt talat lite mör. Men en sak är säker. Jag behöver inte skämmas för knapphörnan som kommer att stå klar om några veckor när lokalen är färdigrenoverad. Ser fram emot detta!


I det här partiet är alla knappar från 40-50 och 60-talet. Om några veckor när min knappsönderkokta hjärna har återhämtat sig så kommer jag att kunna njuta riktigt ordentligt utav dem. Har en fundering på om jag skulle ta och göra en knappärm med alla varianter jag har/har haft (har sparat en knapp av varje som gått igenom mig) med uppgifter om mått och den historik jag har kunnat hitta på lådor etc.

Det här partiet som jag gick igenom nu var riktigt roligt för några varianter är datummärkta när varianten kom.


Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Ovido - Quiz & Flashcards