Direktlänk till inlägg 20 juli 2009

Nu har jag gömt mig länge nog!

Av Gitte - 20 juli 2009 11:49

La upp en presentationsbild. *pekar ut mot kanten*. Såhär ser jag altså ut.

En lagom tant i sin bästa ålder. *skratt*.


Jag är ju inte sådär väldigt flitig framför kameran, så bilden är snodd från Vänsterpartiet Varbergs hemsida. Hanna Larsson, som stod bakom kameran förlåter mig hoppas jag!


Vänsterpartist? Javisst! Hela jag faktiskt! Kan lika gärna stå för det en gång för alla, så är det gjort. Försöker dock att inte agitera varken irl eller här på min blogg. Men med den inställning jag har till människor, konsumtion, samhälle, natur och orättvisa, så finns det ärligt talat inget annat parti att välja på som uppfyller kraven på de ställningstaganden jag gör i min vardag. Jag valde att stå utanför partipolitiken väldigt länge, och vägrade "välja parti" eftersom inget parti motsvarar mina förväntningar tillräckligt väl. Sedan kom "good-enough-level-begreppet" in i mitt liv och min tankegång och sedan gjorde jag att val till sist. Med lätt övertalning av Kenneth Svenring som var varbergs ordförande på den tiden förstås. Tänk vilken märklig makt gamla barndoms och ungdomskamrater har över en ändå... *skrattar högt igen*. Har inte ångrat mig en minut.


Det gick till såhär, att jag hade sett en urbota korkad insändare i vår lokaltining undertecknad Hr Svenring. Och jag blev fullständigt rabiat, letade upp vederbörandes partis hemsida och där fanns hans mailadress. Skrev ett riktigt ilsket inlägg till honom som svar på insändaren; det fanns liksom inte i min tankevärld att vänsterpartiet hade kunnat uttala den detaljen som uppenbarligen var viktig för mig just då; kommer inte ihåg vad det var nu i efterhand. Och jag bokstaverade innantill och argumenterade länge och väl om varför jag hade reagerat så starkt som jag hade gjort på hans insändare. Fick ett trevligt svar tillbaka, med förklaring men också med ett tillägg "tack för att du förklarade hur du såg på det. Jag hade inte sett det ur det perspektivet". och ett "måste bara fråga; är du den Gitte, som jag kände som ung?" Jodå, karlskrället hade gått och bytt efternamn, därav visste jag det inte på förhand. Vi fortsatte vårt meningsutbyte ett tag och sedan blev ett och ett tre, Gitte organiserade sig under ett parti. Så kan det gå. Så vad ni än gör, svara aldrig på en insändare, man vet inte i förväg vad det kan tänkas föra med sig.


Och oj, jisses. På en och samma gång outade jag mig två gånger. Både med bild och partitillhörighet! Det var ju inte riktigt planerat förstås. Men okej, såhär ser den nakna sanningen ut. (Oh, nej, jag lovar, jag tänker inte komplettera med en nudistbild också; ni får mitt HEDERSORD!).

 
 
Lycke

Lycke

20 juli 2009 12:07

Hello hello hello hello!!! Men där är du ju!! Men jag tror jag sett bilden tidigare..visst har du den någonstans?!?
Jag väljer tredjedelsvisning av mig själv än så länge, hihi...rätt så skönt tycker jag...känner mig liksom lite friare utan min nuna...! Men det är kul att se hur andra ser ut såklart!
Jo du...jag vill gärna ha en rulle av den där blålila-blommiga på vit botten...fast jag kom inte in på sidan du gav mig..kanske inte behövs heller dock...har kikat på den genom tanta gröns sida..kom in på din flickr-uppläggning av tapeter genom henne...
Men hur gör vi med betaalningen...har du kvar min mail? annars kommer den här: lycke.live@gmail.com, så kanske jag kan fixa in pengarna på nåt banknr du har!!!
Har du kvar röda vaxduken också - den som var med i tävlingen och vad vill du i såna fall ha för den?!?

Kramis Lycke

http://till-vidas-ara.bloggagratis.se

 
Ingen bild

tant Annika

20 juli 2009 17:55

Trevligt att få se ditt ansikte. :-)

 
Lycke

Lycke

20 juli 2009 21:04

Hepp hepp...
Har länkat till dig ifråga om goa tapeter...
Jo, jag svarade på ditt mail precis och vi kör på den blå-lila-blommiga...var sugen på silber...också, men vill veta om den är i vinyl..för i såna fall tror jag att jag passar...men annars tar jag den med, hepp hepp...
Kan fixa överföringen ikväll via internet...fast det beror ju förstås på om du ser detta!?! Ni kanske har lika fint väder som vi haft, så alla grannar sitter o grillar så man blir alldeles vimmelkantig av alla goa dofter...morr...måste nog gå o ta mig lite snacks...

Kramsi Lycke

http://till-vidas-ara.bloggagratis.se

 
Gitte

Gitte

20 juli 2009 22:00

Har inte en susning om vädret måste jag säga, för jag sitter och mäter knappar. Är NÄSTAN färdig med halva partiet och är helt vimmelkantig av alla nyanser och färger och varianter.
Jag har mailat dig, ang tapeter.

http://www.bortbytingen.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gitte - 7 oktober 2022 08:44

    Jag ska börja med att berätta att jag roade mig med att lägga upp lite kuliga julkort på Tradera igår. Vespan hittar du här. Men de verkar rulla ganska fort. Jag la upp några fler varianter av dessa och julkort av Britt-Lis Erlandsson men ni...

Av Gitte - 5 oktober 2022 13:33


    Det låter helt otroligt men det är faktiskt sant. Du hittar den här.  Jag ska från början säga tydligt att det INTE är min förtjänst och att jag hoppas inte att det är uppfattas som ett "skrytinlägg" (jag föraktar självhävdelse och försöker ...

Av Gitte - 5 oktober 2022 11:15


Jag avslutade mitt telefonsamtal och gick ut för att ta ett bloss. Där satt dottern och drack kaffe i vår paviljong. Det är nu inte i sig någon märklig företeelse för hon bor i fastigheten bredvid så vi råkas ofta under paviljongen som vi inte packat...

Av Gitte - 4 oktober 2022 12:58


 Just nu tror jag att det händer massor av spännande och framförallt oroväckande saker gällande vår konsumtion och att vi mycket snart kommer att få se mycket avgörande effekter av både de senaste och de kommande veckorna.  Stora fördelar är väl i...

Av Gitte - 3 oktober 2022 10:57


    Gick och la mig igår med massa goda intentioner. Nu skulle jag minsann bli bättre på att tänka positivt även om världen ramlar runtomkring. Ja, du har nog förstått att jag är en sån som läser nyheter flera gånger om dagen med stor förfäran o...

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Ovido - Quiz & Flashcards