Alla inlägg den 18 juli 2009

Av Gitte - 18 juli 2009 19:10

Jag trodde att jag hade fina knappar. Tills för en halvtimma sedan. Gaaah! Jisses vilka fina knappar jag har tittat på nu. Är bara i halvlek, har gått igenom en av lådorna. Men ujj.... vilka knappar. Finns massvis av knappar som överstiger min vildaste fantasi på hur fina knappar kan vara.


Ett mysterium har lösts för mig. Har insett att ett knappmaterial som jag har undrat över, de känns inte som vanliga plastknappar. Det är förstås ALABASTERKNAPPAR!


Men vad tusan är "äkta nötstensknappar" för något??

Av Gitte - 18 juli 2009 17:38

Det här är en fråga som upprepas hos oss ofta, om vi bägge är lediga från uppdrag och jobb.

Idag var jag snabbast. Det ger plustpoäng! Det betyder att man har tänkt och att man har något i bakhuvudet och rätt så ofta innefattar det att man har planerat in den andra av oss i tanken också...

-Vad har du för plan idag? Frågade jag därför kvick som en vessla innan vi knappt ens hade sagt go´morro´n. Risken hade annars varit att han hade hunnit börja tänka och planera och komma fram till vad som behöver göras idag.


Sambon stod yrvaken framför kylskåpet och hade just hällt upp en kopp svart kaffe i en kopp som han tänkte dränka med mjölk tills den fick sådär lagom kaffe-mjölk-färg.

Jag visste redan då att jag hade förekommit honom och att han inte hade tänkt så långt in på dagen ännu. Jag hade förstås en baktanke.

-Nja, svarade han. Så långt har jag inte tänk ännu. Hade du en tanke, eller hur ser din plan ut idag?

-Jag skulle behöva åka och hämta lite knappar. Fick ett tips om ett lager igår och om vi inte har annat för oss, så åker jag gärna och hämtar upp dem.

-Njae, det är väl målningen vi har planerat?

-Det får vi skjuta på ett par dagar i så fall.

-Behöver du fler knappar egentligen? Tja, sambons fråga var befogad.

-Nej. Det gör jag inte.

-Varför skall du köpa fler knappar då?

-Tja, jag vill och jag kan öka min knapphörna i så fall när det blir klart. Kanske finns det lite varianter jag inte har i det här lagret om jag har tur.

-Jaja, du gör som du vill.

-Hm.

-Ja?

-Det regnar visst.

-Jaha?

-Mycket till och med.

-Jaha.

-Jättemycket. Och det åskar. Och de stora barnens far hämtar de stora och tar med sig lilleman till Wings & Wheels.

-Vill du att jag skall köra?

-Åh, jatack, vad snäll du är.... Här skrattar jag, för visst var det min avsikt hela tiden. Jag och hitta i nya städer, det går inte riktigt ihop ärligt talat. Mitt lokalsinne är inte det bästa, vägbeskrivningar är ännu värre. Vi åkte vid 11 och kom hem för en liten stund sedan. Med ett par stooora flyttkartonger fyllda med knapplådor från en gammal affär som är nedlagd sedan länge.


Gissa vad jag skall göra ikväll?

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Ovido - Quiz & Flashcards