Alla inlägg den 13 juli 2009

Av Gitte - 13 juli 2009 08:19

Jag gillar ju inte måndagar något vidare, men den här veckan säger jag äntligen!

Helgen har varit tight milt sagt. Dels har det varit målningen som har fortskridit, nu är ca 2/3 av lokalen klar, skall måla lister på mellandelen imorgon, och sedan börjar vi på förutrymmet fram. Den största delen av lokalen. Det finns ett så charmigt rutigt tak där, som är inrutat i sektioner med lister. Men... det innebär att mycket av det stora taket, och det är högt i tak, måste målas med pensel för att komma åt alla skrymslen. Bävar för detta kan jag väl säga. Känner redan hur ryggen går av. I de andra två utrymmena har det i varje fall varit plana tak.


I lördags passade jag på att fylla år och det blev en lätt märklig omöjlig dag med några förvecklingar och olika hållpunkter. Tyckte mest att jag kryssade runt olika tider och projekt för att få ihop det i sista ändan, men det fick gå, och dagen tog trots allt slut till sist. Födelsedagar är inte riktigt min grej för att uttrycka det millt, och speciellt inte min egen. Nästan lika illa som julafton.


Idag skall jag göra det sista för att kora en vinnare på vaxduken, alt, tapet, alt knappar. Det skall bli spännande att se vad det är som önskas.

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Skapa flashcards