Alla inlägg den 7 juli 2009

Av Gitte - 7 juli 2009 14:30

Idag har jag skickat alla rullar av en sort som fanns. Och om en liten stund så åker jag iväg och packar resterande rullar av två varianter till. En av varianterna är ett barndomsminne, vi hade exakt den här tapeten när jag var helt liten och bodde i köpenhamn. Jag vet precis hur det är att riva upp kanterna i den här, till min mors stora frustration. ;) Och jag gillar den mycket skarpt! En annan av de slutsålda varianterna kan lyfta vilket rum som helst. Min bild är dålig så jag har en ganska stor förhoppning om att den kommer att överstiga köparens förväntning.


Trot eller ej, men det roligaste med att ha kuskat land och rike runt efter det här lagret är just att stå här och skeppa iväg dem och sedan få föreställa sig hur de tar sig dit de kommer!

Av Gitte - 7 juli 2009 13:01

Vi målar med stor frenesi, roligt är det och vitt blir det!

Ovan ser ni murstocken jag pratade om. Den har varit "inbyggd" i en uppsatt vägg, med en dörr som har gått bak. Lokaldelen som är vitgul baktill har haft massa kylar och frysar, endast mjölkkylen återstår, samt en fruktdisk (tror jag att det är, kan ta bild på den förrästen, den skall jag ha kvar). Så det är pelaren mitt som skall få lite annan färg än i övrigt. 90-talsterrakottafärgen skall förstås få en omgång vitt så småningom med.

 Här ser man lite av väggfärgen från början. Ägarna uppskattar att det kanske är 50 år sedan det målades sist i den här delen av lokalen. Vet inte om det är så, men det var stor färgstillnad i springor etc. Jag misstänker att pelly-skåpet (tror att det är pelly den med, rästen av systemet är det) har plexiglas i sidorna och små avdelningar av glas. Kanske var det här man sorterade beställningar på kött och mjölk? Eller är det någon annan som har en ide om vad man kan ha förvarat i den här? Pellyhyllorna måste jag visa en dag, de är såå fina med svarta kanter, dvs, de som inte "hottades upp" på sjuttiotalet eller åttiotalet med träslister fram.... som tur är finns det några riktigt gamla intakta hyllplan kvar!

Framsidan av kyldisken, baksidan finns i ett lite tidigare inlägg. Den är STOR!

Väldigt koncentrerad Nadja.

Heikki. Hm, lite otåligare än sin syster så han får leka stjärnornas krig med de större ytorna...

Till och med lilleman (Juhani) har pensel i högsta hugg. Och han jobbar absolut uthålligt!!


Andra omgången i den här delen av lokalen är satt igår, och nu skall jag bestämma listfärger. Har massor av ideer.

Från turkosa lister till rött uppe och svart nere, lite beroende på hur jag bestämmer mig för att måla mittpelaren på första bilden... har några olika tankar om den. Men jag tror att det blir ett spontanbeslut när jag väl står i färghandeln och väljer färg... tror att gult, rosa och mintgrönt går bort, inte minst för att de varit lite trendiga ett tag nu, och trend idag är borta imorgon. Vill ju inte gärna måla något som inom en månad eller två är uttröttat. Det finns därför en risk att även prickar går bort.... när jag tänker efter.....


Ena fastighetsägaren (tja, de är två egentligen, supergoa killar, de börjar nästan kännas som vänner ärligt talat! Ni vet, sådana personer som man nästan direkt kan "chilla" lite avslappnat med om allt och inget och livet och tillvaron och politik och landstingsneddragningar och annat... me like! Det är så enkelt att tala med dem om allt och inget!) var inne sent igår kväll. Och jag ställde förstås frågan:

-OM jag flippar ut lite med färger och så... vad säger ni då? Jag fick bara ett stort leende.

-Varsågod!




Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Ovido - Quiz & Flashcards