Alla inlägg den 2 juli 2009

Av Gitte - 2 juli 2009 11:09

Tja, det är återigen en varm dag och det är såå härligt. Idag har jag planerat att komma till stranden medan det är högsolstånd och inte senare fram på kvällen. Måste ju försöka få lite färg på den här arma kroppen med.


Skall iväg och röja lite i lokalen, har bestämt mig för att utlysa en liten utlottning på den andra bloggen under kvällen och jag tror att jag vet vad jag inte har haft framme på länge. Nu gäller det bara att hitta dem. =)! Måste också åka och skicka samt packa lite fler tapeter.


Nu går dotterns sommarskola mot sitt slut. Idag kom hon ärligt talat inte ens upp, jag tror att jag tidigare har nämnt att hon lider av en trötthetsåkomma (seriös sådan, tyvärr) och just nu är under en större utredning. I början på förra veckan var hon laddad till tusen, eftersom hon gick sommarskola även förra året och det var årets höjdpunkt. Den här gången var det under annan organisation, andra lärare, flera skolor, större grupper och inte hade man bemödat sig med att planera in lite extra för eleverna heller. Hon tappade motivationen på ett par dagar och sedan blev det bara drygt. Enligt vad hon säger ger det ingenting kunskapsmässigt heller, är inte roligt och glatt och hade det inte varit för att det är kul att träffa elever från en annan skola så hade hon inte gått dit. Nu går hon dit och känner att de inte gör några skoluppgifter och att hon inte tillförs något som kommer att vara till hjälp under nästa årskurs. Tråkigt. Inte minst för att hon hämtade in så mycket kunskap på sommarskolan förra året att hon trots sin hälsa faktiskt kände att hon hängde med rätt så bra. Nu får vi se hur det går, tyvärr skall hon börja nian och det är det tyngsta och viktigaste året. Tråkigt, tråkigt. Men nu är det i varje fall sista dagen imorgon. Sen har även hon sommarlov. (Eller sommarlov och sommarlov, nästa vecka börjar hennes sommarjobb).


Måste ju säga att det är lite roligt att ha en femtonårig dotter i huset. Inte minst för att jag blir väldigt påmind om min egen tonårstid, som ju faktiskt ibland var både rolig och minnesvärd. *skratt*. Häromdagen så åkte hon och en väninna till varberg och där hade hon pratat med "världens snyggaste kille". Men jisses vad lätt de har det idag när det gäller kontakt. Minns ni andra gamla dinosaurer hur vi gjorde? Vi försökte spåra adresser och telefonnummer och skolkataloger och kompisars kompisar och jag vet inte vad. Idag meddelar man sitt msn- eller sin bilddagbok, sitt mobilnummer eller liknande och så HAR man kontakt. Jag är så avundsjuk! Tänk så många snygga killar man missade bara för att man inte vågade ringa hem till dem på den tiden; tänk om deras morsor svarade? (tror att min generations tjejjer hade lite mer respekt för vuxna än man har idag? Jag har åtminstone aldrig ringt hem till en kille klockan 2 på natten en vardag, men med äldre tonårssöner så har vi fått vänja oss även vid detta här i det här huset.... tjejjer tar nog mer för sig idag?).


Åh, nu luktar här kaffe. Sau gött!






Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Ovido - Quiz & Flashcards