Direktlänk till inlägg 5 juni 2009

Ibland krävs det så lite

Av Gitte - 5 juni 2009 11:31

för att göra någon annan glad.


Igår var jag absolut inte på topp, inte en endaste liten stund på hela dagen, men idag har jag vaknat med lite nytt hopp och en liten annan inställning till mig själv. Och så går jag in här och ser Tant Annikas svar på gårdagens inlägg. Solen lyser inte idag, men i mitt inre steg det absolut upp en STOR sol som gjorde det lite lättare och roligare att andas och le.


Ibland behövs det inte mer än så för att göra någon glad! Bara det här att stanna upp, och att vara. Det räcker mer än väl. Hur ofta gör vi det här till vardags egentligen? Ler mot någon vi inte känner eller lyssnar färdigt när vi har ställt frågan till någon "hej, hur är läget?" med en verklig inlevelse och intresse? Och framförallt med en öppen nyfiken inställning till en person man mött på sin dag?


I vissa perioder är jag dålig på det här och jag har nog haft en sådan period ett tag, där jag egentligen stänger mig själv för personliga möten, dvs; genuina sådana som verkligen landar I mig och som inte bara går av stapeln på ren slentrian. Jag tror jag skall ta mig en god funderare över det.


Jag ger dig som läser det här en utmaning, ta den eller låt bli.

Vem hänger med på att le åt EN främling idag? Bara för att se vilken respons vi får?

Jag skall absolut testa själv!

 
 
Ingen bild

tant Annika

5 juni 2009 11:53

Självklart antar jag utmaningen! Jag ska lyfta blicken från marken och le mot de jag möter. Risken är bara att man blir tagen för en galning, men det kan jag bjuda på!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gitte - 7 oktober 2022 08:44

    Jag ska börja med att berätta att jag roade mig med att lägga upp lite kuliga julkort på Tradera igår. Vespan hittar du här. Men de verkar rulla ganska fort. Jag la upp några fler varianter av dessa och julkort av Britt-Lis Erlandsson men ni...

Av Gitte - 5 oktober 2022 13:33


    Det låter helt otroligt men det är faktiskt sant. Du hittar den här.  Jag ska från början säga tydligt att det INTE är min förtjänst och att jag hoppas inte att det är uppfattas som ett "skrytinlägg" (jag föraktar självhävdelse och försöker ...

Av Gitte - 5 oktober 2022 11:15


Jag avslutade mitt telefonsamtal och gick ut för att ta ett bloss. Där satt dottern och drack kaffe i vår paviljong. Det är nu inte i sig någon märklig företeelse för hon bor i fastigheten bredvid så vi råkas ofta under paviljongen som vi inte packat...

Av Gitte - 4 oktober 2022 12:58


 Just nu tror jag att det händer massor av spännande och framförallt oroväckande saker gällande vår konsumtion och att vi mycket snart kommer att få se mycket avgörande effekter av både de senaste och de kommande veckorna.  Stora fördelar är väl i...

Av Gitte - 3 oktober 2022 10:57


    Gick och la mig igår med massa goda intentioner. Nu skulle jag minsann bli bättre på att tänka positivt även om världen ramlar runtomkring. Ja, du har nog förstått att jag är en sån som läser nyheter flera gånger om dagen med stor förfäran o...

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Skapa flashcards