Alla inlägg den 29 maj 2009

Av Gitte - 29 maj 2009 18:14

Då har vi grävt i klänningshögen ingen, dottern och jag. Jag har så svårt att begränsa mig för vilken, den eller den eller den? Så idag överlät jag några av valen på dottern och den här var den första hon valde.



Den är verkligen grymt fräck på! Kragen är också helt grymt läcker!


Min favorit var dock denna, tror jag:

Känns riktigt 70-talsklassisk i tyget på något vis!


Ett annat val av dottern:


En svart moccakappa som absolut ligger på min favoritlista, gissningsvis 60-tal: Det här får jag absolut ta tillbaka efter att ha gått igenom den ordentligt. Jag äter upp en hatt på att det är 50-tal (nåja, det kan vara svårt att skilja ur det tidigaste sextiotalet, men i alla fall!).


Knappnörd som jag är kan jag inte låta bli att älska knapparna på den:



Annars har vi varit i XXX och rivit en vägg och börjat röja undan så att det går att måla väggar, lister och tak.


Ni skall få en ledtråd.

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Ovido - Quiz & Flashcards