Direktlänk till inlägg 25 maj 2009

70-tals broderimönster

Av Gitte - 25 maj 2009 20:53

Är lite smått frustrerad över traderas powerlister just nu. Har suttit halva eftermiddagen -minst, och laddat upp massa broderimönster från sjuttiotalet. La ut dem på tre dagars auktionstid vid 18,00 tidigare ikväll när jag var kvar. En urdum tid egentligen men vad fasen tänkte jag, är det någon som överhuvudtaget är intresserad av sjuttiotalsbroderi, så spelar nog inte tiden för utgången någon större roll? Jag menar, det är liksom inte så att man tänker sitta där och ninja hem några sådana liksom, men för den som tycker att det är kul så kan det ju ändå vara en liten nostalgikick eller liknande kanske.

Broderimönster tillhör liksom varugruppen "jag blir överlycklig om de blir uppskattade av NÅGON" för i det ögonblicket, så innebär det att alla mina mil i bilen, alla timmar jag har lagt ner, etc, faktiskt gjorde en liten skillnad en liten stund för någon annan. Sånt blir jag hög på!


Och så blir det stor fördröjning på auktionerna. Det är så jäkla typiskt så det finns inte, just nu vet jag inte om de kommer ut ikväll, eller om det skall försvinna ett dygn från auktionstiden eller om de ens kommer ut alls, och jag måste lägga upp dem igen imorgon eller nått. Trök. Mitt bristande sinne för tålamod och behov av kontroll pallar inte sånt. Dylika funktioner skall bara fungera som de skall utan dröjsmål... Nåja, vad är väl en bal på slottet.


Måste ju visa några stycken som jag själv tycker är hur fina som helst. Det var lite svårt att göra urval för många av dem ligger på favoritlisan, inte minst den överst. Den är så retro och glad så det finns inte.


Den här:

är iofs från 1980 om jag minns rätt, så den ramlar över hörnet från sjuttiotalet. Men jag är otroligt hot on allt som är folklorestil. Me like!


Och äppelmönster går bara inte att motstå:

ett julbroderimönster, om det var från 1976, skall egentligen inte svära på det men det är det som poppar upp i minnet. Jag editerar i efterhand om jag har fel!


När jag håller på med mönster så blir jag sugen på höst, gott om tid, och lugn och ro, varm oboj och blåst utanför!

 
 
Retro Elephant

Retro Elephant

25 maj 2009 21:03

Kul att du ville vara med i min tävling :)

//Lina

http://www.retroelephant.com

 
Gitte

Gitte

25 maj 2009 21:08

=)! Jag var absolut tvungen att vinka högt att jag tyckte att dina produktioner är huuur fina som helst!

http://www.bortbytingen.bloggagratis.se

 
Gitte

Gitte

25 maj 2009 21:12

alla ni som ser det här, så har Retro Elephant en tävling på sin blogg som det nästan är ett måste att vara med på om man gillar retro. Visst, många tävlar, chansen är inte störst i världen att vinna, men visst förtjänar Retro att höra att de är helrättretroläckra och att hon gör ett superjobb? Så in och lägg en kommentar!

http://www.bortbytingen.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gitte - 7 oktober 2022 08:44

    Jag ska börja med att berätta att jag roade mig med att lägga upp lite kuliga julkort på Tradera igår. Vespan hittar du här. Men de verkar rulla ganska fort. Jag la upp några fler varianter av dessa och julkort av Britt-Lis Erlandsson men ni...

Av Gitte - 5 oktober 2022 13:33


    Det låter helt otroligt men det är faktiskt sant. Du hittar den här.  Jag ska från början säga tydligt att det INTE är min förtjänst och att jag hoppas inte att det är uppfattas som ett "skrytinlägg" (jag föraktar självhävdelse och försöker ...

Av Gitte - 5 oktober 2022 11:15


Jag avslutade mitt telefonsamtal och gick ut för att ta ett bloss. Där satt dottern och drack kaffe i vår paviljong. Det är nu inte i sig någon märklig företeelse för hon bor i fastigheten bredvid så vi råkas ofta under paviljongen som vi inte packat...

Av Gitte - 4 oktober 2022 12:58


 Just nu tror jag att det händer massor av spännande och framförallt oroväckande saker gällande vår konsumtion och att vi mycket snart kommer att få se mycket avgörande effekter av både de senaste och de kommande veckorna.  Stora fördelar är väl i...

Av Gitte - 3 oktober 2022 10:57


    Gick och la mig igår med massa goda intentioner. Nu skulle jag minsann bli bättre på att tänka positivt även om världen ramlar runtomkring. Ja, du har nog förstått att jag är en sån som läser nyheter flera gånger om dagen med stor förfäran o...

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Ovido - Quiz & Flashcards