Alla inlägg den 19 maj 2009

Av Gitte - 19 maj 2009 22:07

Har ägnat eftermiddagen och kvällen åt gamla klänningar. Finns nog inget roligare! Dessa kommer ifrån ett äldre hem som jag besökte i helgen som var; där jag även såg den underbara tapeten.


Marimekko-klänningen ovan är märkt 1974 och den är fantastisk tycker jag. Men då är jag svag för Marimekko, inte bara på grund av nationalnostalgiska skäl. (Suomalainen? Totta kai!).



Den här gröna ovan är helt bedårande. Gissar att den är från sextiotalet med tanke på tag i nacke, men den hade egentligen kunnat vara från såväl fyrtio, femtio som sextio och sjuttiotal. Eller varför inte 2009? Helt tidlös, och ursöt!


Den här:


Är också urcharmig. Nästan lite kina-style över den. Vad kan det vara? 60-70-tal även den. Gissningsvis.


Den här:

 Hade jag absolut velat ha i min storlek. Jag är mycket svag för tunna bomullsklänningar, sådär lagom till sommaren. Att det är lite ärm efter att man stekt sig i solen är bara en fördel. Nu är vi snart där, förrästen, och kan sveda skinnet rejält.


Klänningarna har jag lagt upp på tradera ikväll. Du som vill se mått etc, kolla dem gärna här (som vanligt verkar det vara dröjsmål på powerlistern):

http://www.tradera.com/auktioner/tigerironlady

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Ovido - Quiz & Flashcards