Alla inlägg den 18 maj 2009

Av Gitte - 18 maj 2009 11:24

Det är MÅNDAG igen. Tjiddevipp!


Dagen började sådär. Nästyngsta sonen fick vara hemma pg att han skulle ställa upp på ett vittnesförhör, och sopbilen skulle komma. Då det fanns ett par påsar vid sidan av, så gick han ut för att möta sopgubben och vara behjälplig med påsarna som inte fick plats i behållaren. Hm, eftersom jag antog att sopgubbar dels är ett gemytligt släkte samt faktiskt är vuxna människor som kan bemöta ett barn med respekt så såg jag ingen fara med att låta honom gå ut ärligt talat. Annars hade jag gjort det själv, men nu var sonen snabb och erbjöd sig, så inte anade jag ugglor i den här mossen inte, utan jag diskade på härinne under tiden. (Dumma, dumma jag!).


Nåja, han kom in, arg som ett bi, och var inte alls glad sådär tio minuter senare. sonen altså.

Han hade gått ut och börjat lyfta påsar och frågat vänligt -säger han- om de här kunde följa med när det ändå skulle tömmas. Men sopgubben hade vresigt svarat att såntdär hinner han minsann inte med och det är inte hans jobb. (Nehe? Att hämta sopor??). Sonen hade uppfattat honom så irriterad och otrevlig att han hade kallat honom för "gubbjävel" och visat fingret.


Ack ja. Jag tror att jag skall försöka ringa och berätta för hyresvärden så han vet om det ifall ifall han nu skulle höra det på omvägar. *suck*

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Ovido - Quiz & Flashcards