Alla inlägg den 14 maj 2009

Av Gitte - 14 maj 2009 13:51

Om man har tre val i tillvaron; pest, kolera eller druvor? Så är valet kanske inte så svårt, eller hur? Druvorna är nog att föredra. Ibland är det dock så att det är antingen pesten eller koleran som leder till druvorna; eller ingen utav dem. Dvs, båda kan leda till önskat mål, ingen kan leda till önskat mål, eller en kan leda till druvskålen medan den andra leder åt hecklefjell... det är frågan, vilken väg leder vilken väg och vad offrar jag/ riskerar jag om jag väljer fel? Om det blir fel, hur kan jag i mesta möjliga mån minimera insats och risk?


Fasen varför inte ge mig druvorna med en gång? Det är ju dem jag vill ha....


Argh, kan det vara ödet som återigen talar om att det är dumt att tro att man kan skjuta ihjäl en björn ensam? Varför har livet inte ett givet facit?


Ta till vara på dagen och möjligheten, den ligger i vassen och lurar!

Hasta manana!

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Ovido - Quiz & Flashcards